Magnussen dostal zelenou, s jakým šasi pojede?

Kevin Magnussen dostal od FIA požehnání ke startu v Itálii | foto: Renault Sport F1

Havárie s dobrým koncem, to si může po dnešku říci Kevin Magnussen, kterému bylo ze strany FIA povoleno zúčastnit se víkendové Grand Prix Itálie. Sám pilot od prvních zdravotních prohlídek nepochyboval, že bude ve 14. závodě sezóny startovat.

O těžké nehodě dánského pilota se toho napsalo už hodně, ale incident po výjezdu ze zatáčky Le Raidillon a následný náraz do bariéry byl natolik závažný, že bylo potřeba se mu věnovat. Kevin po důkladné zdravotní prohlídce v belgické nemocnici ve Verviers putoval večer domů, kde se podrobil dalším testům. Předmětem zájmu byl především poraněný levý kotník, který naštěstí nebyl zlomený, jak uváděly první zprávy po nehodě. Pilot informoval o svém zdravotním stavu na sociálních sítích a uvedl, že spolupracuje i s fyzioterapeutem, aby se udržel fit před závodem.

Definitivní rozhodnutí, zda bude moci startovat v Grand Prix Itálie konané tento víkend, musela učinit FIA, konkrétně její zdravotní delegát Jean-Charles Piette, který po prohlídce třiadvacetiletého pilota přímo v areálu závodního okruhu na Monze potřebný souhlas udělil.

Renault připraví náhradní šasi

Vzhledem k masivnímu poškození Magnussenova vozu a skutečnosti, že závody v Belgii a Itálii od sebe dělí nejkratší možný časový úsek, rozhodl se Renault připravit pro Kevina náhradní šasi.

Nick Chester ozřejmil, s čím Magnussen v Itálii pojede | foto: Renault Sport F1

"Nehoda byla hodně vážná a bylo zjevné, že poškození je příliš rozsáhlé, než abychom mohli vůz připravit pro závod na Monze. Magnussen dostane aktuální náhradní vůz a pro závodní víked připravíme další rezervní šasi," ozřejmil situaci technický ředitel Renaultu Nick Chester s tím, že kvůli vysokým teplotám nenasadil tým ve Spa vůz s drobnými úpravami. 

"Pro druhou polovinu sezóny chceme udělat na našich vozech drobné úpravy, plánované jako součást běžného vývojového cyklu od začátku sezóny. Jenže v Belgii bylo příliš velké horko, proto jsme novinku nenasadili. Jednalo se o určité aerodynamické aktualizace a vylepšené chlazení. Dále budeme připravovat nějaké menší mechanické změny. Nyní chceme vytěžit maximum ze současného balíčku aktualizací," dodává Chester.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy