Piloti si kvůli zvýšeným minimálním tlakům nahlas stěžují, posledně se přidali také Jenson Button, Lewis Hamilton či Felipe Massa, kteří je považují za "směšné, šílené" nebo za "vtip."
V Belgii kvůli vyššímu přítlaku, který generují letošní vozy, a neobvykle vysokých teplot (trať 44 °C při kvalifikaci) toho moc na super-měkké směsi neujeli, protože velmi rychle odcházela - což se jim také nelíbilo. Na zadních pneumatikách se vytvářely puchýře po 8 - 10 kolech také na měkké směsi.
"Někdy komentáře dokážu pochopit, ale nyní je opět zapotřebí o něco více rozumného přístupu. Udělat krok zpět, protože produkt, který momentálně máme, tak u něj máme jeden den testů za tři roky I kdybychom měli nápady na to, co u něj změnit, abychom mohli tlaky snížit, tak bychom je nemohli prověřit testování. Existuje tedy důvod, proč jsme v této situaci," vysvětluje Paul Hembery, sportovní šéf Pirelli.
"Když jsme minulý rok po Spa provedli všechny ty analýzy, data simulací podcenila zátěže, které jsme viděli - obzvlášť kompresi v Eau Rouge. I při tomto víkendu, když jste se podívali na deformaci pneumatiky při průjezdu Eau Rouge, tak byla velmi, velmi značná," pokračuje zástupce Pirelli pro Autosport.
"Momentálně nemůžeme využít žádný další prvek, proto je nešťastné, že musíme zvyšovat tlaky. Přesto je situace pro všechny stejná, byť vím, že ne ideální. Když dojde na pneumatiky, tak jsou tito piloti zvýhodňováni či znevýhodňováni všichni stejně," reaguje Hembery na kritiku.
Pirelli v Belgii zvýšilo tlaky z loňských 19,5 PSI vpředu a 18 PSI vzadu na 23,5 PSI vpředu a 22 PSI vzadu, což je obrovský nárůst. Proč? Vyšší tlaky dělají pneumatiku stabilnější, protože to posílí konstrukci. Týmy si ale stěžují, protože to snižuje mechanickou přilnavost. Omezuje to kontaktní plochu běhounu s povrchem dráhy, protože se běhoun stává kulatějším - a přilnavost klesá.
Na zvyšování tlaků v Belgii doplatil nejvíce Mercedes, který má sice nejvíce přítlaku, ale nemůže ho využít. Jeho sportovní ředitel Toto Wolff ale chápe, proč po loňských defektech "nafukujeme pneumatiky jako balóny."
"Není to sportovní hledat výmluvy, zkrátka se musíte co nejlépe přizpůsobit. Mají těžkou práci v tom, aby nám poskytovali produkt, který je pro týmy, inženýry a diváky pro závody správný. Ke stížnostem bude docházet stále," dodává Wolff.