ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE: Williams opět rychlejší než Mercedes

Felipe Massa při zastávce v boxech | foto: Williams F1 Team

SPA-FRANCORCHAMPS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si týmy vedly v boxech při přezouvání svých pilotů a jaké strategie jim naordinovaly pro Velkou cenu Belgie 2016?

Nejrychlejší zastávku v boxech předvedl opět Williams, když Bottase přezul v 7. kole za 2,14 sekundy. I druhá byla velmi rychlá - trvala 2,3 vteřiny. Jeho kolega Felipe Massa byl odbaven za 2,3 a za 2,4 sekundy, čímž stáj z Grove potvrdila, že je letos v této oblasti králem.

Ve Spa jsme mohli sledovat celou řadu rychlých výměn: Vettel za 2,3 sekundy v 1. kole, Alonso za 2,3 s v 23. kole, Ricciardo za 2,4 sekundy v 25. kole či Rosberg, jehož v 26. kole Mercedes odbavil za 2,5 sekundy, stejně jako Hamiltona v 32. kole. Stejně rychle to stihl také Renault s Palmerem v 34. kole či Red Bull s Verstappenem v 27. kole.

Všichni piloti dostali zastávku zdarma v 9. kole po havárii Magnussena a dlouhé přerušení závodu červenými vlajkami. Podle pravidel mohl týmy pracovat libovolně na svých vozech včetně výměny pneumatik. Toto pravidlo se ale příští rok změní - při podobné situaci je nebudou moci měnit.

Dnes na to nejvíce doplatil Hülkenberg, jenž byl ve velmi výhodné pozici na dobré směsi, a zřejmě tak přišel o pódium, naopak z toho těžili piloti na super-měkkých pneumatikách. Pneumatiky během přerušení vyměnila šestice jezdců včetně těch, kteří dojeli na pódiu. Pro restart si většina vybrala měkkou směs - výjimkou byl vedoucí Rosberg s nejtrvanlivější středně-tvrdou.

Se dvěma zastávkami si dnes vystačili jen čtyři jezdci: Alonso, Kvjat, Ricciardo a Rosberg. Deset klasifikovaných pilotů navštívilo boxy třikrát, trojice Palmer, Räikkönen a Verstappen dokonce čtyřikrát.

Na startu jsme viděli všechny tři druhy pneumatik - na středně-tvrdých začínali poslední dva: Hamilton a Alonso, kteří se s pomocí přerušení a alternativních strategií prodrali dopředu.

Teploty zůstávaly docela vysoké, byť o něco nižší než v předchozích dnech: vzduch 29 °C, trať 39 °C (během startu), což ovlivňovalo chování pneumatik (vyšší opotřebení a degradace).

Nejdelší stinty:
- super-měkká směs: Palmer (10 kol)
- měkká směs: Verstappen (17 kol)
- středně-tvrdá směs: Gutiérrez, Massa (22 kol, tj. 50 % závodu)

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy