Po několika měsících vývoje a testování Mezinárodní automobilová federace (FIA) cítila, že je ochrana kokpitu Halo připravená k nasazení již příští rok. Na Hungaroringu pilotům představila působivou prezentaci, která mnohé z nich včetně Lewise Hamiltona přesvědčila o tom, že půjde o dobrý krok.
Strategická skupina, která se skládá ze šesti špičkových týmů, Jeana Todta a Bernieho Ecclestonea, však dnes hlasovala proti. Obzvlášť skeptický byl proti zavedení Red Bull, který preferuje spíše svou ochranu Aeroscreen. FIA v prohlášení po schůzce nicméně uvádí, že Halo zůstává velmi dobrou volbou pro budoucnost.
"Bylo rozhodnuto, že kvůli relativně brzkému začátku F1 sezóny 2017 by bylo rozumné využít zbývající část roku a začátek toho příštího k dalšímu vyhodnocení plného potenciálu všech možností před konečným potvrzením," uvádí FIA.
"To bude zahrnovat vícero testů systému Halo na trati během tréninků ve zbytku sezóny a v první části sezóny 2017. Zatímco je Halo v současnosti upřednostňovanou možností, protože zatím poskytuje to nejobsáhlejší řešení, tak se Strategická skupina shodla na tom, že další rok vývoje by mohl vést k ještě kompletnějšímu řešení," stojí v prohlášení FIA. Z toho vyplývá, že svou šanci ještě dostane i Red Bull s Aeroscreenem.
Předseda Asociace jezdců Velkých cen (GPDA) Alex Wurz z toho ale nadšený vůbec není: "Zvítězil byznys, bezpečnost byla odsunuta na druhé místo." Sebastian Vettel dnes na tiskové konferenci uvedl, že 95 % pilotů bylo pro zavedení ochrany kokpitu od příští sezóny. Jolyon Palmer na ní uvedl trochu jinou statistiku: "Myslím, že tam je určité rozdělení - starší piloti ji upřednostňují a ti mladší jsou proti."
Strategická skupina dnes také odsouhlasila pevné starty za mokra (od příští sezóny), uvolnění radiokomunikace i limitů dráhy již od víkendové Velké ceny Německa: "Na žádost týmů a držitele komerčních práv FIA souhlasila s přijetím liberálnějšího přístupu k interpretaci článku 27.1. S výjimkou doby mezi počátkem zahajovacího kola a startem závodu nebudou žádná omezení týkající se zpráv, které týmy vyšlou svým pilotem rádiem či prostřednictvím ukazatelů na boxové zídce."