Key: Víme, s jakým motorem budeme jezdit, a to je obrovská výhoda

James Key je spokojen s jistotou pohonné jednotky pro rok 2017 | foto: Red Bull Content Pool

Toro Rosso prožilo dramatický závěr sezóny 2015, kdy se s určitým zpožděním dopracovalo k motorům Ferrari. Tím byl ohrožen vývoj nového vozu pro rok 2016, protože se dlouho nevědělo, s čím vlastně bude tým se sídlem ve Faenze jezdit.

Tým si zatím udržuje v Poháru konstruktérů 6. příčku, což je oproti loňsku zlepšení o jedno místo, ale už v květnu proběhla dohoda, že pro rok 2017 bude Toro Rosso opět používat pohonné jednotky Renault.

Technický ředitel James Key připouští, že po výzvě v podobě velice krátkého času pro zapracování motoru Ferrari je nyní pro tým velkou vzpruhou, že má jistotu s tak velkým časovím předstihem.

"Je to obrovsk8 výhoda. Velice těžko se to popisuje, jak zásadní to je rozdíl. Jsme opravdu rádi, že víme, s jakým motorem budeme mít k dispozici. S naším vozem jsme se dostali do velmi složité situace. S Ferrari jsme nabrali velké zpoždění.

Neměli jsme žádné informace a když jsme s nimi začali v prosinci diskutovat, bylo už hodně pozdě. Vůz začnete stavět poté, co máte instalovaný motor, v současné době to je hodně složité. Optimální vůz je založen na začlenění pohonné jednotky," vysvěltuje Key.

Letošní vůz je kompromisním řešením | foto: Red Bull Content Pool

Kvůli Ferrari jsme sáhli ke kompromisům

Key přiznává, že vývoj Toro Rosso STR11 se ocitl kvůli pozdní dohodě s Ferrari ve velkém ohrožení. 

"Snažili jsme se dopad minimalizovat, ale muselo nevyhnutelně dojít k domino efektu. Auto bylo zpočátku trochu moc těžké. Měli jsme jisté potíže s některými chladícími parametry. Mnoho dalších věcí mělo daleko k optimálnímu stavu, v některých případech jsme se museli spolehnout pouze na odhad.

A to samozřejmě stojí více peněz, zvláště pokud to musíte stihnout v tak krátkém období. Existuje také mnoho věcí, o nichž se obtížně hovoří. Vidíte vůz na trati a víte, co mu chybí, protože jste museli udělat nějaké kompromisy," pokračuje Key.

Technický ředitel připouští, že je velice obtížné odhadnout pozici týmu v souvislosti s radikálními změnami pravidel, ale chce věřit, že tým se výrazně zlepší.

"Myslím, že to bude v pořádku. V tomto okamžiku máme nějaký plán, i když plány se většinou realizují podle toho, co máte k dispozici. Myslím, že kolem vozů pro rok 2017 panuje v tuto chvíli docela hektická atmosféra, protože netušíte, jak se s pravidly vyrovnají ostatní.

Jeden z nějtěžších faktorů bude poznání, jak se ony masivní změny na voze projeví. V této fázi je velmi obtížné to odhadnout. Takže to musíme co nejdřív pochopit, udělat pro rok 2017 dobrý vůz - uvidíme, jestli toho budeme schopni," dodává Key.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy