Šest kol před koncem závodu se zasekl na sedmém rychlostním stupni, poté se svým inženýrem hovořil o tom, jak problém vyřešit. Kvůli nepovoleným instrukcím dostal 10 trestných sekund a propadl se za Maxe Verstappena. Jak to ale s jeho převodovkou, která musí vydržet šest závodů, bude dále?
Nico již v Rakousku dostal penalizace pěti míst na startovním roštu za její nepovolenou výměnu po selhání zavěšení v tréninku. S tou současnou tedy teoreticky musí vydržet ještě 4 podniky. Pokud by se ukázalo, že je poškozená, dostal by na roštu v Maďarsku, kde se předjíždí velmi obtížně, další trest.
Jenže bližší informace o jejím stavu se Mercedes dozví až v místě příštího závodu. Jakmile je totiž převodovka poprvé využita, FIA ji zapečetí, aby nemohly být vyměněny důležité pohyblivé části nebo aby nemohla být přestavěna.
Německý tým ji bude moci na Hungaroringu detailně analyzovat pod dohledem FIA. Pravidla mu umožňují beztrestně vyměnit převody a posuvníky za díly stejné specifikace (kromě redukčních a koncových převodů).
Do té doby může zatím provést pouze vizuální kontrolu. Při prvotním ohledání převodovky ze Silverstone Mercedes na žádnou větší závadu zatím ale nepřišel.
Závodní cyklus převodovek v Silverstone: