Japonská automobilka se rozhodla před Velkou cenou Británie použít na další zvýšení své konkurenceschopnosti dva vývojové žetony, konkrétně pro vylepšení systému sání motoru s vnitřním spalováním.
Tento krok nevyžaduje výměnu motoru, proto nový sací systém budou moci bez negativních dopadů moci využít oba piloti - Jenson Button a Fernando Alonso. Brit letos využil již čtyři motory, Fernando o jeden méně.
Toto vylepšení má podle Autosportu zvýšit efektivitu spalování i výkon, Honda ale neočekává jeho razantní nárůst. Krok následuje po nasazení nového turba v Kanadě, které sice vylepšilo jeho efektivitu, avšak na úkor výkonu výfuku. Poslední úprava má pomoci získat tento ztracený výkon zpět.
Hondě stále zbývá 10 žetonů, Mercedesu 11, Renaultu 21 a Ferrari po vyčerpání jednoho žetonu v Rakousku už jen tři.
Japonský výrobce má nejslabší pohonnou jednotku, pro podstatné zvýšení konkurenceschopnosti by musel přepracovat většinu součástí, na což mu nezbývají žetony. Velký pokrok se proto očekává až příští rok, kdy vývoj motorů takto již omezen nebude.