"Bylo to lepší, než jsme čekali." Proč Honda neměla v Baku problémy se spotřebou?

Nákres pohonné jednotky Hondy | foto: Honda Racing F1

Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa byl po Velké ceně Evropy s chováním pohonné jednotky spokojenější než v Kanadě, kde piloti McLarenu museli usilovně šetřit palivo.

McLaren sice v kvalifikaci nepostoupil do poslední části a v závodě na body nedosáhl, přesto Honda uvedla, že jejich motor podával lepší výkony, než očekávali.

V Montrealu byli piloti frustrováni nutností šetřit palivo již od počátku závodu natolik, že Fernando Alonso chtěl ke konci raději předčasně zastavit. Baku s dlouhou rovinkou, častým brzděním a pomalými zatáčkami mělo být podobné, Honda však příjemně překvapila.

"Myslím, že to bylo lepší, než se čekalo. Mysleli jsme si, že budeme mít velké problémy, obzvlášť v závodě na rovince. Protože jsme ale použili nastavení pro nižší přítlak a piloti hodně využívali pozici v aerodynamickém stínu, tak si myslím, že odjeli velmi dobrý závod," hodnotí Hasegawa.

Jenson Button v Ázerbájdžánu | foto: McLaren

Jak moc museli v Ázerbájdžánu šetřit palivo? "Vlastně si nemyslím, že by ho nějak hodně šetřili. Možná pár kol ano, ale podle mě k tomu nedocházelo."

Honda se od počátku roku v úspoře paliva zlepšila, pomohla ji k tomu zejména poslední série vylepšení, která čítala nové turbodmychadlo i směs paliva představená v Kanadě.

"Vylepšili jsme turbínu, takže se rekuperace energie zlepšuje. To hodně pomohlo. Můžeme ušetřit palivo, protože místo toho dokážeme využívat elektřinu," vysvětluje sportovní ředitel Hondy.

Fernando Alonso byl v Baku se spotřebou svého motoru podstatně spokojenější než o týden dříve v Kanadě | foto: McLaren

Závodní ředitel Eric Boullier pokroky potvrzuje: "Nyní jsme dosáhli dobré úrovně v rekuperaci energie, což nám umožňuje ji využívat ve velké míře na všech tratích letošního ročníku dle těch nejlepších kombinací. Odvádíme dobrou práci. Věřím, že jsme nyní zhruba na úrovni ostatních [pokud jde o ERS]."

"V Baku jsme dokázali energii využívat nejlépe, teď musíme přemýšlet také o ostatních tratích. Dosáhli jsme čísla, kterého jsme chtěli dosáhnout," dodává Boullier.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy