Wolff: F1 potřebuje Baku, ne závody na parkovištích

Toto Wolff sděluje své názory (ilustrační foto) | foto: Daimler AG

Grand Prix Evropy v ulicích ázerbajdžánské metropole Baku odkrajuje poslední hodiny, než bude poprvé v historii F1 odstartována. Pořád se ale spekuluje, zda je smysluplné pořádat závody v podobném prostředí. Šéf Mercedesu takové trati vítá.

Před Grand Prix Monaka se říkávalo, že právě tohle je okruh, na kterém se oddělí zrna od plev, muži od chlapců, mistři od komparsu. Podle Toto Wolffa by Baku mohlo v budoucnu F1 hrát podobnou roli. 

"Před dvěma týdny jsem byl na ostrově Man na závodech TT, zjistil jsem, je je to velice efektní záležitost: Proto si myslím, že Baku je nádherná trať. Přestně to, co v F1 potřebujeme, i když chápu, že z pohledu pilota musí být co nejbezpečnější. Jde o oblast, v níž se F1 musí zlepšit, nikdo nechce vidět závody na parkovištích supermarketů s obrovskými únikovými plochami, míle širokými, z nichž se můžete vrátit, pokud uděláte chybu. To je ten základní rozdíl; vzhledem k tomu, že jsem tady nikdy vůz nepilotoval, jde o můj subjektivní názor, nemohu cítit to, co piloti, ale myslím, že tento způsob závodů opravdu potřebujeme," prohlásil před nedělním závodem Wolff.

Hamiltonovi se v Baku zatím příliš nedaří | foto: Daimler AG

Stát se může cokoliv

"Vůbec nevíme, jak závod může dopadnout. Byl jsem svědkem masivní hromadné nehody v GP, kterou viděli snad všichni piloti F1. Je tu také dlouhá rovinka, na níž se dá očekávat hodně předjíždění. Řekl bych, že závodu bude dominovat safety car případně se dočkáme režimu virtuálního safety caru. Takže opravdu nevím, co můžeme očekávat," podotýká Wolff ohledně závodních odhadů.

Přestože Mercedesy zatím dominují závodnímu víkendu - zejména v oblasti rychlosti - Wolff má tendenci tuto výhodu bagatelizovat. "Když se podíváte na traťovou rychlost, negenerujeme ji z rovinek. Vlastně vůbec nepatříme mezi nejrychlejší vozy na rovinkách. Získáváme především v technických pasážích ve Starém městě. Takže si myslím, že jde o kombinaci aerodynamicky efektivního vozu, mechanické přilnavosti, výkonu a jízdních vlastností. K tomu přičtěte simulační přípravu a výhody plynoucí z pátečního tréninku, protože se nám povedla práce s pneumatikami. Máme větší odstup, než se čekalo," libuje si Wolff.

Pochvaluje si také práci pohonné jednotky. "Motor Mercedes se jeví jako dobrý motor pro baku. Hodnotím ho jako něco více než jen agregát, týká se to rozdělení energie, ovladatelnosti, točivého momentu, je to mnoho faktorů, které činí naši pohonnou jednotku konkurenceschopnější než ostatní," vysvětluje Wolff.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy