MERCEDES
Nico Rosberg, 1. místo
Bylo to skvělé, jedna z náročnějších kvalifikací, ale vyšlo to. Celý víkend jsme se k tomu propracovávali a v kvalifikaci se to podařilo skvěle, cítil jsem se dobře. Odvedli zde s okruhem skvělou práci, bude to vzrušující zájezd a lehce se zde předjíždí, asi uvidíme i dost safety car a měla by to být skvělá show. Hlavním soupeřem bude Daniel a Ferrari a také Lewis, na něj bychom neměli zapomínat.
Lewis Hamilton, 10. místo
Včera jsem měl fantastický den a dobrý rytmus, dnes vůbec. Tohle se prostě občas stane. Je mezi tím tenká hranice. Byla to moje chyba a omlouvám se týmu. Právě jsme skončili, takže ještě nemohu říci, jaké máme možnosti, ale je jasné, že se budu snažit dojet co nejvýš. Budu se snažit limitovat škody a uvidíme. Tým udělal pár změn, ale dnes se mi prostě nedařilo. Opravdu pochybuji, že mohu zítra vyhrát. Pokud bude mít Nico dobrý start, zmizí v dáli, protože jsme rychlejší než ostatní. Pokusím se získat maximum. Mým cílem je prodrat se polem.
Toto Wolff, šéf týmu
Z kvalifikace mám opravdu hodně smíšené pocity. Skvělé, čisté pole-position pro Nica - nepovedený den pro Lewise, který odstartuje až z 10. místa. Přesvědčili jsme se včera a dnes ráno, že vůz má dobrou rychlost, měli jsme namířeno oběma auty do první řady. Ale na městském okruhu je to ošemetná věc, není snadné najít prostor pro čisté kolo kvůli žlutým vlajkám, které vlály prakticky po celý den. Nico odvedl opravdu dobrý výkon během všech tří tréninků, stanovil v každém z nich nejrychlejší časy. Lewis se snažil najít rytmus a skončil tím, že ve se svém rychlém kole pravým předním kolem v zatáčce 11 dotkl bariéry a poškodil si závěs. Nico začíná z nejlepší pozice, ale pro Lewise není vše ztraceno. Vůbec není vyloučeno, že hned první kolo několik vozů "nepřežije", díky dlouhé rovince by to pro nás mohl být lehčí okruh. Myslím, že můžeme očekávat vzrušující závod - a my uděláme všechno proto, abychom měli oba naše chlapce na stupních vítězů.
Paddy Lowe, technický výkonný ředitel
Byla to docela chaotická kvalifikace. Přes Q1 jsme prošli celkově v klidu, ale od Q2 už to tak jednoduché nebylo. Lewise přibrzdily žluté vlajky při jeho prvním pokusu, při druhém si v zatáčce 8 zablokoval kola. To značně poznamenalo jeho pneumatiky, takže byly daleko od optimálního stavu pro jeho poslední možnost, ale zvládl to. V Q3 jsme se rozhodli poslat oba piloty na trať najednou, měli absolvovat čtyři kola, takže teoreticky mohli zajet dvě dobrá letmá kola. Nico odvedl skvělou práci - bohužel tato značně chaotická část skončila pro Lewise kontaktem se zdí. Naše vozy jsou tu jednoznačně velmi rychlé, takže jsme zklamaní, že nám nepatří první řada. Ale máme potenciál, aby oba naši piloti skončili na stupních vítězů. Jak naznačil dnešní závod GP2, předjíždění na startovní / cílové rovince může přinést zajímavé okamžiky, takže to může dopadnout jakkoliv. Také jsme v první zatáčce viděli najednou pět vozů, takže tohle místo bude hlavní prioritou. Měl by to být opravdu zajímavý závod.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 2. místo (po penalizaci za výměnu převodovky sedmý)
Je to jako pole position. Jsem samozřejmě stále naštvaný kvůli chybě z rána, ale spokojen s kolem v Q3, které bylo velmi dobré. Takové smíšené pocity. Bylo to náročné a snad zítra můžeme mířit vysoko. Odstartuji sedmý a myslím, že si tým zaslouží víc než to.
Nico Hülkenberg, 12.místo
Velké zklamání. Auto bylo rychlé a máme před sebou kus práce z 12. místa. Problémem byly hodiny v Q2, to bylo mega kolo, díky kterému bych postoupil dál. Potom jsem byl pod tlakem a bohužel se dostal do provozu a necítil přítlak jako předtím. Je to frustrující, auto má potenciál a měli bychom být výš. Hořký pocit, ale jsem odhodlaný zabojovat.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Je to den smíšených pocitů. V trénincích jsme ukázali rychlost a měli bychom mít oba vozy vepředu. Ale z několika důvodů startujeme sedmí a dvanáctí. Sergio zajel úžasně. Neudělal chybu a když na tom záleželo, ukázal silný výkon. Bohužel má ale penalizaci, ale i tak věřím, že se probojuje polem.Bylo zklamání, že Nico neprošel do Q3. Dostal hodiny, když byl ve svém rychlém kole, potom už se do první desítky dostat nedokázal, tak jsme promeškali příležitost. Byl ale celý víkend rychlí a tak se určitě také probojuje kupředu. Důležité je se vyvarovat problémů v první zatáčce a udělat správná rozhodnutí, abychom dojeli do cíle tam, kde bychom měli.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 3. místo (po penalizaci Péreze 2.)
Bylo to hektické a intenzivní. Díky týmu, že mě vyslali na trať bez provozu a ujistil se, že stihnu dojet kolo. První pokus byl nic moc, udělal jsem pár chyb, ale potom to kolo bylo velmi dobré a jsem spokojen, že jsem zabojoval.
Max Verstappen, 9. místo
Valtteri mi zničil kvalifikaci a pokazil si kolo i sám sobě. Nechápu to, možná pokud by to udělal jednou v Q2, ale potom znovu v Q3... to byl konec mé kvalifikace. Byl jsem o půl sekundy rychlejší než během Q2, což by znamenalo čas 1:43,9 min a třetí místo, ale objevila se červená vlajka. Za to samozřejmě nikdo nemůže, to se stává. Vyjel jsem, když zbývaly dvě minuty a Bottas udělal to samé...
Christian Horner, šéf týmu
Klíčové bylo dostat se z boxové uličky jako první a mu se to kolo velmi povedlo, opravdu působivý výkon. Valtterimu se předjetí moc nepodařilo, a to ani v jednom z pokusů a pokazilo nám to kvalifikaci. Nicméně i z devátého místa (v případě Maxe) se dá závodit a máme slušnou rychlost, takže věřím, že devátý nezůstane.
FERRARI
Sebastian Vettel, 4. (po penalizaci Péreze 3.)
Kdybych si mohl vybrat, tak by to byla třetí pozice. Rychlostí Red Bullu nejsme vůbec překvapeni, spíše nás překvapuje to, jak se trápíme, včera i dnes. Nezapomínejte, že jsme se kvalifikovali až za Force Indií. Segio [Pérez] se rychle dostal do rytmu, normálně bychom měli být před nimi.
Třetí pozice před závodem s trochou štěstí nebude špatná. Závod bude dlouhý a náročný, stát se může spousta věcí a my musíme být vpředu a připraveni postoupit kupředu.
Kimi Räikkönen, 5. místo:
Nebyl to vůbec snadný víkend, ale v dnešní kvalifikaci se nám podařilo vůz dobře vyladit, proto z něj mám dobrý pocit a rozhodně je rychlejší než v předchozích částech víkendu. Cítil jsem, že ho mohu řídit tak, jak si představuji, což bylo výborné. V mém posledním pokusu v Q3 jsem měl novou sadu superměkkých pneumatik, ale pak zavlála červená vlajka a já už nebyl schopne svůj čas vylepšit. V závěru byly už jen dvě minuty na vyjetí na trať a zkusit jediné kolo, byl tam pochopitelně velký provoz a bylo velice těžké najít dobré načasování na kousek volné trati. Jsem si jist, že kdyby trať byla volná, budeme ještě lepší. Když se ale ohlédnete, jak to bylo v tomto víkendu těžké, můžeme být za tento výsledek opravdu rádi. Jasně že jsem nechtěl skončit pátý, cítil jsem, že můj vůz má na víc. Závod bude v mnoha ohledech pro každého obtížný, je třeba se snažit, abychom zvolili správný postup a pak uvidíme, co se stane.
TORO ROSSO
Daniil Kvjat, 7. místo
Byl to dobrý den, jsem docela spokojený. Podařilo se nám zajet několik čistých kol, což tady v Baku není vůbec snadné a pro bezproblémovou kvalifikaci jsem právě tohle potřeboval. Na trati to bylo složité, protože podmínky se stále mění a bylo třeba reagovat na okamžitý vývoj, ale zvládli jsme to dobře a jako tým odvedli dobrou práci, zítra se pokusíme o to samé. Bude určitě spousta příležitostí, musíme je co nejlépe využít. Dnešní kvalifikaci jsem si užil, byl jsem kolo za kolem jistější a zahájit závod ze sedmého místa (ještě před penalizací Péreze) je pozitivním výsledkem.
Carlos Sainz,12. místo
Dnešek je pro mě trochu zklamáním, je to škoda, protože jsme v pátek jezdili slušně, můj pocit byl dobrý. Dnes jsem měl nové brzdy a bohužel jsem se při brzdění necítil tak sebejistě jako včera. Prostě se mi z auta nepodařilo vytáhnout všechno... k tomu se také přidal fakt, že byl na trati velký provoz, takže nakonec nebylo v mých silách se dostat do Q3. Soustřeďme se nyní na to, co jsme schopni udělat zítra, můžeme se úspěšně vrátit dopředu - třeba to bude hodně bláznivý závod. Jsem přesvědčen, že s chytrou strategií a rychlými zastávkami v boxech můžeme vše zvládnout. V první řadě musíme zůstat optimističtí a věřit, že zítra to bude lepší.
Jody Eddington, šéf výkonnosti vozu
Přes noc jsme s ohledem na určité probémy v pátečních jízdách provedli na vozech řadu změn. Piloti dnes využili těchto okolností i přesto, že dnes byla kvalifikace kvůli žlutým vlajkám a přerušení složitá. Zvolili jsme delší pobyt na trati v Q1, což nám umožnilo získat určitý náskok. Carlos a Daniil využili druhého setu pneumatik v Q2, ale jejich první výjezd byl ovlivněn poměrně hustým provozem, který se nakumuloval právě před jejich snahou zajet rychlé kolo. Carlos na to doplatil také při svém druhém pokusu, Daniil ale prošel do Q3 bez vážnějších problémů. Když vyrazil v Q3 na trať, zrovna zavlály červené vlajky, takže jsme ho museli stáhnout zpět a připravit na restart. Vláček aut byl velký, naše připrava pneumatik nebyla ideální a proto jsme nebyli schopni se zlepšit. Se startovními pozicemi tak docela nejsme spokojeni, a proto už teď obracíme svou pozornost na zítřejší závod.
WILLIAMS
Felipe Massa, 6. místo
Jsem spokojen. Bylo to lepší, než jsem čekal, protože jsem se s autem trápil. Během kvalifikace jsem se zlepšoval a stejně tak vůz. Ke konci jsme měli i štěstí, protože jsem kolo zajel těsně před vyvěšením červené vlajky. S vyvážením stále nejsem úplně spokojen a udělal jsem chybku v poslední zatáčce, což mohlo stát dvě desetiny. Snad to zítra bude dobrý závod, protože to bude těžké a možná nejtěžší na to, aby člověk viděl cíl. V GP2 dojela jen polovina, takže musíme být zítra chytří.
Valtteri Bottas, 8. místo
Oba mé pokusy v Q3 byly ovlivněny provozem na trati. Po červené vlajce jsem se pokusil Verstappena předjet a zajistit si čisté kolo, ale nepodařilo se mi to. Myslím, že jsme jen měli smůlu. Při prvním kole se objevily červené vlajky a potom na konci jsem se dostal do provozu, takže to nebyl můj den. O tom incidentu s Maxem nic nevím, viděl jsem, že to bylo těsné, ale tým mě nechal, takž jsem se snažil jet tak rychle, jak jen to bylo možné.
Rob Smedley, šéf výkonnosti vozu
Když vezmeme, jak dobře to vypadalo včera za podobných podmínek, je to zklamání. Veltteriho neúčast v ranním tréninku měla vliv na kvalifikaci, protože neměl čas nastavit vůz. A potom jeho kola ovlivnil provoz a žluté vlajky. Stejně tak Felipeho, takže to bylo těžké. Jsem si jistý, že Valtteri mohl zajet 1:43, jako předtím a byli bychom před Red Bully. Nebylo to ideální, ale máme dobrou rychlost a musíme to tedy zítra využít a dostat se vpřed s oběma vozy.
HAAS
Romain Grosjean, 11. místo
Nakonec to je docela dobrý výsledek. Asi ten nejlepší, v jaký jsme mohli doufat. Být mimo první desítku je pro naši strategii z hlediska pneumatik vlastně výhodné. Pokoušel jsem se vypořádat v Q1 s přilnavostí a brzděním. Několikrát jsem jsem zablokoval kola a měl jsem docela obavy. Při druhém výjezdu jsem potřeboval zajet čisté kolo, což se mi povedlo. V Q2 byl vůz skvělý a podařilo se mi dosáhnout dobré přilnavosti pneumatik, to mi hodně pomohlo. Ale pořád máme co prověřovat ohledně brzd, aby vůz jel lépe. Obecně lze říci, že výkon celého týmu byl dobrý, funguje po dosavatní část víkendu výborně, takže jsem spokojen.
Esteban Gutiérrez, 15. místo
Dnešek nemohu označit za dobrý. Bojoval jsem trochu s brzdami. V posledním kole jsem šel na riziko a udělal jsem drobnou chybu. Bohužel jsem už pak neměl šanci ji napravit. Můj názor je ten, že někdy se prostě musí riskovat, pak se podobná věc stane. V závodě bude nutné využít každé příležitosti, takže se může leccos přihodit. Uděláme to nejlepší, co půjde a budeme se snažit vytěžit co nejvíc z našeho výkonu. Na trati bude možné předjíždět, takže to bude atraktivní závod.
Günther Steiner, manažer týmu
Dopadlo to pro nás dobře. Jedenácté místo pro Grosjeana, což je výsledek, který jsme si představovali, i 15. pozice pro Gutiérreze je dobrý výsledek. Je velice těžké předvídat, co se na nové trati stane, takže myslím, že nás čeká opravdu nepředvídatelný závod. Pokud budeme tvrdě pracovat a vyvarujeme se drobných chyb, může to pro nás být zajímavý závod. Pokud se tedy vyhneme potížím, můžeme doufat v nějaký bodovaný výsledek.
MCLAREN
Fernando Alonso, 12. místo
Auto funguje v zatáčkách, ale na rovince ztrácíme sedm nebo osm desetin. Na plný plny a když netočíme volantem, všechno to ztrácíme. Je to frustrující, ale není to nic, co jsme před příjezdem nevěděli. Nedostatek výkonu je na podobných okruzích znát a obzvlášť při soubojích s ostatními. Bude to těžké, ale snad získáme body. Viděli jsme hodně incidentů a nehod a hraje se o vše. Musíme zůstat na trati a s trochou štěstí se můžeme objevit na šestém či sedmém místě.
Jenson Button, 19. místo
Zablokoval jsem kola v zatáčce č. 15, myslím. Na kvalifikaci jsme nasadili nové brzy, ale trochu více zabíraly, tím to bylo v podstatě způsobeno. Je to škoda, protože jsem byl celý víkend sedmý a osmý. Asi bychom tak rychlí nebyli, ale rozhodně bychom neskončili devatenáctí.
Měli jsme zajet do boxů pro nové pneumatiky a měli jsme si nechat větší rezervu. Já jsem pak probrzdil a smykem jsem se otočil zpět, což pro tyto pneumatiky není zrovna ta nejlepší věc. Měli jsme zajet do boxů.
Eric Boullier, závodní ředitel
Před zítřejším závodem je 14. a 19. místo hořkým zklamáním. Bylo nám jasné, že dnešní kvalifikace bude rozhodující - zejména Q1, kdy bude trať nejvytíženější. Jenson bohužel bojoval o čisté kolo, v 15. zatáčce se mu zablokovala kola, pak ho zbrzdily žluté vlajky a potom už nemohl s poněkud opotřebovanou sadu superměkkých pneumatik plně využít pro finální kolo .
I když se Fernando dostal do Q2, nepodařilo se mu zaznamenat nijak významné časy. Bylo složité se trefit do chvíle, kdy nevlály nad tratí žluté vlajky, které během této části byly opravdu časté.
Naštěstí zítřejší závod bude dle všech předpokladů nepředvídatelný a vzrušující, může se v něm stát opravdu cokoli. Teď se stáhneme do ústraní a budeme si lízat naše rány, ale dejte na má slova, zítra půjdeme tvrdě po každé příležitosti. Ještě nic neskončilo.
Jusuke Hasegava, výkonný ředitel Hondy
Od dnešní kvalifikace jsme očekávali, že bude obtížná, zejména proto, že na této trati hraje velkou roli rychlost. I když stále předpokládáme, že náš balíček je dostatečně konkurenceschopný na to, abychom bojovali s týmy středu pole, jak Jenson, tak Fernando měli problém se žlutými vlajkami a nemohl tak zajet čisté kolo, aby se prosadili do Q3.
Když se podívám na dopolední výsledky GP2, tento okruh je opravdu velice nepředvídatelný, což mělo za následek poměrně dost nehod, proto ještě máme šanci bojovat o body a posbírat je, pokud se nám podaří zajet závod takticky a zvolíme s týmem dobrou strategii.
SAUBER
Felipe Nasr, 16. místo
Celkově to byla dobrá kvalifikace. Nejprve chci poděkovat týmu, dnes se nám podařilo vše poskládat dohromady. Porazili jsme Renault a Manor, což je dobré znamení. Cítil jsem, že jedu na limitu a tým odvedl dobrou práci s načasováním. Můžeme být spokojeni, i když to není to, co bychom si přáli, je to rozhodně krok vpřed. A zítra budeme dál bojovat.
Marcus Ericcson, 20. místo
Pro mě to je zklamání. Dostal jsem se do provozu, při svém posledním pokusu jsem jel na maximum a přehnal to. Je to městský okruh, takže musíte být co nejblíž zdi a já byl až moc a ztratil čas. Takže zklamání. I tak ale děkuji týmu, tvrdě během víkendu pracovali, abych mohl vyjet na trať. Zítra budu bojovat dál.
MANOR
Pascal Wehrlein, 18. místo
Jsem kvalifikací trochu zklamaný, dnes jsme měli na Q2. Při mém rychlém kole jsem kvůli žlutým vlajkám v zatáčkách 3 a 4 nemohl použít DRS, takže jsem ztratil několik desetin. Druhé kolo z tohoto hlediska bylo lepší, ale zase jsem přišel o nějaké desetiny kvůli ojetým pneumatikám. Naše rychlost byla dobrá, balíček vylepšení funguje. Tak to bylo dnes, zítra to může být zcela jiné, dnes jsem zajel svůj nejlepší výsledek. Nejdůležitější bude dokončit závod, protože po shlédnutí závodu GP2 jsem si jist, že se rýsují určité příležitosti. Pokud budeme mít dobrý výkon a na trati se objeví safety car, můžeme očekávat dobrý výsledek.
Rio Harjanto, 17. místo
Dnes jsem zajel opravdu dobré kolo, takže jsem hodně spokojený. Po třetím tréninku jsme na mém voze udělali nějaké změny, které se osvědčily. Byli jsme hodně blízko Q2, ale bohužel mi vyšlo jen jedno měřené kolo, při druhém zase byly na trati žluté vlajky. Teď je třeba se soustředit na zítřejší závod, i když jak jsme viděli v závodě GP2, je tu možné opravdu všechno. Musíme absolvovat dobrý start a odjet čistý závod bez chyb, pokud máme využít nějaké příležitosti. Budeme se snažit udělat vše, co je v našich silách a doufat, že se budeme mít nač těšit.
Dave Ryan, závodní ředitel
Byla to naše nejsilnější letošní kvalifikace a mít oba vozy tak blízko Q2, kde bychom byli před oběma Renaulty, Saubery a McLareny, by byl obrovský úspěch. To jenom ukazuje, jak daleko jsme dospěli. Výborný byl celý tým, ale zejména Rio a Pascal. Jsou to rozporuplné pocity, na jednu stranu jsme rádi za umístění na startovním roštu, na druhou je tu určitá míra zklamání, že oba piloti nemohli jet ve svých nejrychlejších kolech naplno. Tak to ale chodí, teď se plně soustředíme na zítřejší závod, který slibuje spoustu akcí a pro nás velkou příležitost.
RENAULT
Kevin Magnussen, 21. místo
Kvalifikace byla jasná a s jedním problémem - nebyli jsme dost rychlí. Zjistili jsme to především v ranním tréninku a to i když se auto dobře řídilo, takže jsme museli zkusit udělat něco s nastavením. Celkově se nám to podařilo a zlepšili jsme se v některých oblastech, v jiných nikoliv. Věděli jsme, že to bude náročné. Máme plán a i když to dnes nevypadalo dobře, stále se učíme a to přinese ovoce.
Jolyon Palmer, 22. místo
Potenciál tu je ale dnešek nebyl náš den. Měl jsem opravdu dobré pokusy, ale musel jsem to vzdát kvůli žlutým vlajkám. Bohužel během posledního měřeného kola jsem udělal chybu a to mě stálo půl sekundy a nejel jsem za nikým v závěsu, což bylo dalších pár desetin. Mohli jsme být rychlejší. Je to náročný okruh, ale dobře se na něm jezdí a je to zábava, užil jsem si to. Uvidíme, jak to bude vypadat zítra.
Alan Permane, šéf traťového provozu
Nebylo to dobré. Nevěděli jsme, co od tohoto úžasného nového okruhu čekat a bohužel jsme pochopili, že jeho charakteristika nesedí autu a tomu, abychom z něj vytěžili maximum. Udělali jsme pár změn v nastavení, ale nakonec nehráli ve výsledku velkou roli. Nevzdáváme to, nikdy a budeme se snažit využít příležitostí. Je možné, že uvidíme řadu incidentů a musíme být připraveni. Pokud budeme mít čistý závod a oba vozy bojedou na maximum, je tu stále potenciál pro slušný výsledek.