Heineken má velké plány se dvěma týmy F1. O co půjde?

Red Bull, Verstappen a Heineken - symbolický obrázek možného spojení | foto: Red Bull Content Pool

Už v Kanadě se poprvé od oficiálního oznámení o spojení s aktivitami F1 objevila loga Heinekenu. Jaké jsou další aktivity ambiciózního sponzora a jak do jeho programu zapadá avizované spojení se dvěma týmy F1?

Oficiálně vstoupí Heineken do svého svazku s F1 až na začátku září při Grand Prix Itálie, ale už v Kanadě se v areálu okruhu Gillese Villeneuva bylo vidět hojné zastoupení zelených panelů s logem firmy. Při té příležitosti se začalo přetřásat, jak to bude s již několikrát zmiňovaným spojení alespoň se dvěma týmy F1.

"Nepůjde o sponzorství v pravém slova smyslu, spíše o otázku přístupu. Jde o to, co nazýváme týmovou zkušeností a opravdovým prožitkem pro pravidelné fanoušky. Chceme do garáží přinést něco jako radost. Aby do ní přišli a popovídali si s Jackie Stewartem, jako jsem to udělal já v Melbourne, protože to je ohromující zážitek na celý život. Procházeli jsme se spolu, narazili jsme na Niki Laudu. Splnil se mi můj sen, měl jsem po boku dva trojnásobné mistry světa. Bylo to opravdu neuvěřitelné a byl bych rád, kdyby to mohli prožít i jiní lidé," vyslovil svou vizi globální ředitel Heinekenu Gianluca di Tonto s tím, že logo pivovaru nebude prezentováno ani na automobilech, ani na kombinézách či přilbách pilotů. 

Je hlavním favoritem Red Bull?

O naznačeném propojení Heinekenu a Red Bullu se hovoří téměř jako o jisté věci, di Tonto hledá ještě další tým, který by se k prvnímu spojenectví přiřadil. Ze hry však kvůli současným smluvním vztahům se společnostmi působícími v oblasti distribuce alkoholických nápojů prakticky vypadávají Williams (Martini), McLaren (Chandon, Johnnie Walker) a Force India (Smirnoff, Kingfisher). 

Jeden z vyslanců Heinekenu - trojnásobný mistr světa sir Jackie Stewart (ilustrační foto) | foto: Pirelli

 

"Samozřejmě jsme si blízcí s Red Bullem, žijeme ve stejném prostředí, známe se navzájem a takový Max Verstappen by mohl hrát roli, kterou potřebujeme. Ale také pomýšlíme na spojení s jiným týmem. Navíc jestě nic není vytesáno do kamene, ale jak říkám, k Red Bullu máme opravdu hodně blízko," pokračuje di Tondo s tím, že zájem o Verstappena je motivován snahou posunout F1 více do digitálního věku. Pivovar spolupracuje s dalšími ikonami, mezi nimi jsou například bývalý kapitán španělské fotbalové reprezentace a týmu FC Barcelona Carles Puyol nebo někdejší kapitán waleské ragbyové reprezentace Scott Quinnell. V F1 jsou emisary Heinekenu jmenováni sir Jackie Stewart a David Coulthard.

Heineken své rozhodnutí o spolupráci s vybranými týmy hodlá odtajnit před Grand Prix Itálie. Otázkou zůstává, jestli se mu to podaří tak úspěšně, jako když se snažil udržet pod pokličkou svou expanzi do F1. Di Tonto také vysvětluje, proč se Heineken nechce pouštět do individuálního nebo týmového sponzoringu. 

"Je to pravidlo, které jsme si ohledně značky Heineken stanovili už před mnoha lety. Zaměřujeme se na partnerství, ve kterém můžeme více zhodnotit naši značku, takže v F1 nebudeme prezentovat Heineken na vozech nebo pilotech, pouze na venkovních prostorách. Stejně jako v Lize mistrů nebo Světovém poháru v ragby sponzorujeme celou soutěž, nikdy jsme nepodporovali jednotlivé týmy," uzavírá di Tondo.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy