McLaren dostal pro letošní rok "velmi významnou výhodu", řekl Bob Bell, technický ředitel Renaultu. McLaren může v pátek testovat se třemi vozy díky tomu, že loni skončil v poháru konstruktérů až pátý.
"S novými pravidly budou silné týmy velmi limitovány," hovoří Bell o nevýhodě prvních čtyř stájí loňského roku, které budou mít v pátek jen dva vozy, jejichž motory budou muset šetřit. "Pedro de la Rosa ve třetím MP4-20 bude sbírat informace pro McLaren-Mercedes, aniž by se museli obávat o motor nebo pneumatiky."
Od letošního roku totiž každý motor musí vydržet dva závody a pneumatiky se také během závodu nesmějí přezouvat. Týmy pouze se dvěma vozy tak budou muset hodně pečlivě zvažovat, jestli testovat a připravovat se na závod, nebo raději šetřit motor. Třetí vůz tak bude důležitější než kdy dříve. Podle Pata Symondse od Renaultu tuto výhodu zmírní pouze špinavá páteční trať.
A není to pouze Renault, kdo se obává. Tato situace dělá vrásky na čele i pneumatikářům od Bridgestone, kteří se budou muset spolehnout pouze na Ferrari, které rovněž třetí vůz nemá. Od Jordanu a především Minardi zřejmě příliš hodnotná data inženýři Bridgestone nedostávají. Zato Michelin má výhodu předních týmů a navíc hned tři páteční třetí vozy - McLaren, Toyotu a Sauber.
Foto: West McLaren Mercedes
McLaren má obrovskou výhodu
Možná nejlépe připravený tým roku bude v pátek využívat třetí vůz - zvýhodnění pro slabší týmy.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball