V 10 hod se na trať jako první vydal Gutiérrez s Haasem na měkkých pneumatikách, následovali jej Magnussen, Grosjean, Nasr a Palmer. Teplota vzduchu dosahovala 18 °C, trať 23 °C. Za volant žádný z týmů neposadil svého rezervního jezdce, v Monaku potřebují závodní piloti strávit na trati co nejvíce času.
Vozy jsou připravené v aerodynamické konfiguraci pro maximální přítlak. Nový silnější motor Renault mají za zády Magnussen z továrního týmu a Ricciardo z Red Bullu, který se těší na to, že by zde mohl být druhým nejrychlejším týmem a navíc velmi blízko Mercedesu.
Po 3 min měli všichni nainstalováno, chyběl pouze Hamilton, jenž vyrazil po 5 min. Jako první debutoval s novými ultra-měkkými (fialová barva) pneumatikami Magnussen. Pirelli věří, že budou dostatečně trvanlivé i na použití v závodě.
Prvního měřeného kola jsme se dočkali od Rosberga - 1:23,758 na té nejměkčí směsi. Jen připomenu nejrychlejší čas loňského 1. tréninku: 1:18,750 min. Ve třetím pokusu se ale Hamilton dostal už na 1:18,302 min. Nico o španělském incidentu včera na tiskové konferenci nechtěl vůbec mluvit, Lewis je uvolněnější a bez zábran popisoval své pocity.
Duo Mercedesu dále kroužilo a sbíralo zkušenosti, Hamilton zrychlil na 1:16,588 na ultra-měkkých pneumatikách - ty Stříbrné šípy zkoušejí vůbec poprvé (během předsezónních testů ani min. týden v Barceloně na nich nejezdili), Rosberg na 1:18,585 min. Je téměř jisté, že o víkendu padnou rekordy v Monaku. Ty z předchozích let se totiž loni po úpravě trati vynulovaly. Přispěje k tomu zrychlení vozů i zmiňovaná ultra-měkká směs.
Button po 20 min figuroval na 9. příčce. McLaren si od víkendu slibuje hodně, kvůli absenci rovinek očekává, že zde bude konkurenceschopný a skončí do 8. místa. Alonso se drží více při zemi: "Když jsme se loni přijeli, měli jsme nějaká očekávání a v kvalifikaci jsme skončili 11. Mercedes bude silný, Red Bull bude silný a Ferrari konkurenceschopné. Musíme zajistit, abychom té skupině vozů byli blízko. Pokud se nám to podaří, pak to bude dobrý výsledek. To ale znamená sedmé, osmé, deváté místo - stále žádná oslňující pozice, stále nejsme tak konkurenceschopní."
Po 24 min havaroval Massa v první zatáčce St. Devote. Uprostřed ní mu ujel záď, snažil se to srovnat, ale levým zadním kolem zavadil o bariéry. To ho vytočilo a rozbil i levou přední část. Ředitelství závodu využilo virtuálního safety caru a traťoví komisaři rozbitý monopost během 2 min uklidili.
Krátce na to se bariér dotkl také Palmer při výjezdu z poslední zatáčky, pokračoval dále bez poškození. Ricciardo předvádí velmi rychlé kolo - 1:16,764 min, je jen o 0,176 s pomalejší než úřadující mistr světa s Mercedesem. Verstappen je se starší specifikací motoru "TAG Heuer" o 0,365 s pomalejší.
Pirelli potvrzuje vysoký stupeň vývoje dráhy v prvním tréninku: "Okruh zrychluje. Později bychom se mohli dočkat hodně úžasných kol." Pro týmy do Monaka přivezlo ultra-měkké, super-měkké a měkké pneumatiky.
Hamilton to v polovině tréninku potvrzuje časem 1:16,097 min (289,1 km/h na rovince za tunelem), Rosberg kontruje o čtvrt sekundy rychleji: 1:15,638 min (288,3 km/h), ultra-měkké pneumatiky. Nejvyšší rychlost za tunelem zatím dosáhl Ericsson - 289,5 km/h.
Tím ale přetahovaná mezi piloty Stříbrných šípů neskončila, po 50 min byl na čele znovu Hamilton - 1:15,537 (pod 1:15 min se přitom loni nikdo nedostal ani v kvalifikaci), krátce nato ale probržďuje v Ste. Devote a vlají žluté vlajky.
Na třetí příčku vyskočil Vettel (1:16,342) s Ferrari, za něj na čtvrtou před Ricciarda Verstappen (1:16,371). Těmto jezdcům ale na Mercedes schází přes 8 desetin sekundy. Před Toro Rosso se posouvají na 6. a 7. místo Force Indie.
V 11:02 zastavuje Gutiérrez před zatáčkou Portier a vystupuje z auta. Hlásí, že se mu něco pokazilo "na motoru." Haas používá aktuální specifikaci pohonné jednotky Ferrari. Komisaři trať opět velmi rychle uklidili, za 2 min. bylo po žlutých vlajkách.Avšak ne nadlouho.
V 11:06 havaroval v celkem vysoké rychlosti Palmer na výjezdu z Tabacu. "Sorry, kluci," hlesl zdrcený Brit stojící u bazénu. Mezi těmito incidenty si velmi rychlé kolo střihl Vettel - 1:15,956 min. Provoz byl obnoven 21 min před koncem. Kvjat také využívá únikovou zónu v první zatáčce.
6 min před koncem vlají opět žluté vlajky, Rosberg má problém s levou zadní pneumatikou, dostal defekt zřejmě po přejetí některého z úlomků. totéž o minutu později postihuje Buttona, resp. jeho pravé přední kolo.
McLaren má ale poškozené i přední křídlo, vypadá to, že se někde uvolnil kryt kanálu. Ředitelství závodu proto 2 min před koncem vyvěšuje červené vlajky a první trénink předčasně končí.
Maximální rychlosti (v km/h): 1. Rosberg 290,0; 2. Hamilton 289,9; 3. Grosjean 289,5; 4. Ericsson 289,5; 5. Harjanto 289,3; 6. Gutiérrez 288,8; 7. Bottas 288,7; 8. Hülkenberg 288,5; 9. Nasr 288,4; 10. Räikkönen 288,2.
Přehled všech kol: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:15,537 |
2. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:15,638 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:15,956 |
4. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:16,308 |
5. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:16,371 |
6. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:16,426 |
7. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:16,560 |
8. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:16,697 |
9. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:16,912 |
10. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:17,130 |
11. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:17,562 |
12. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:17,599 |
13. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:17,838 |
14. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Haas F1 Team | 1:17,909 |
15. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:17,920 |
16. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:18,187 |
17. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Renault Sport Formula One Team | 1:18,274 |
18. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:18,301 |
19. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:18,746 |
20. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:18,871 |
21. | 88 | Rio HARJANTO | idn | Manor Racing MRT | 1:20,528 |
22. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Manor Racing MRT | 1:20,868 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ