Ryan uvažuje o agresivnějším výběru pneumatik pro Manor

Ryan označuje otázku volby pneumatik za velmi složitou | foto: Manor Racing

Tým spolehlivě okupující chvost startovního pole se měl letos díky spojení s motory Mercedes poněkud posunout vpřed. Kromě drobných náznaků tomu však zatím příliš mnoho okolností nenasvědčuje. Proto se hledají důvody prozatímních neúspěchů.

Závodní ředitel Manoru Dave Ryan připouští, že tým byl možná až příliš konzervativní ve svých rozhodnutích ohledně použití pneumatik. S ohledem na nová pravidla umožňující vybírat ze tří "nominovaných" sloučenin, která jsou navíc známá s dostatečným předstihem (14 týdnů pro mimoevropské a 8 týdnů pro závody na nejstarším kontinentu) se nabízí větší škála variant.

Zatímco ostatní týmy mají většinou tendenci volit nejměkčí směsi z dostupné nabídky, piloti Manoru Wehrlein a Harjanto většinou volili zcela jinou strategii. Například oba nováčci dostali pro Monaco jen šest sad ultraměkkých pneumatik - což je nejnižší počet ve startovním poli - zatímco piloti Mercedesu, Red Bullu a Kevin Magnussen jich obdrží deset.

Při závodě v Barceloně byl tým s volbou pneumatik spokojen | foto: Manor Racing

O pneumatikové volbě Manoru se hovořilo jako o "hodně bizarní", což ostatně potvrdil i Ryan. "Ano, tak nějak. Vybíráme na základě toho, co v dané chvíli považujeme za nejlepší. Není pochyb, že když se podíváte na volbu pneumatik jiných týmů, určitě je poněkud agresivnější než ta naše. Možná je třeba nastoupit právě tento směr. Ale na druhou stranu jsme spokojeni s tím, co máme. Podle mého mínění jsme ve Španělsku měli ty správné pneumatiky. A je třeba si uvědomit, že po 40 minutách prvního volného tréninku je třeba jednu sadu odevzdat Pirelli pro následnou analýzu. Na konci je třeba odložit dvě sady, další dvě na koncích každého následujícího tréninku," vysvětluje Ryan.

Proč tedy Manor už dříve nezkusil onu ráznější variantu? Někdejší pracovník McLarenu připouští, že by k tomu mohlo dojít, ale zatím ještě společně s týmem čeká, až se sezóna pořádně rozjede, až v Monacu se posune do druhé čtvrtiny.

"Pokud se ohlédneme zpět, samozřejmě nás napadne, že by se leccos dalo udělat jinak. A pokud se mě zeptáte »Mohl tým udělat v oblasti volby pneumatik v prvních závodech něco jinak?», odpovím, že podle na základě toho, co nám předvedli ostatní, nejspíš ne. Vybírali jsme podle našeho názoru a věřili jsme, že to je v dané situaci to nejlepší, co šlo učinit. Do budoucna máme stejné možnosti jako všichni ostatní. Že bychom měli kopírovat výběr podle vítězného týmu? To platí jen do jisté míry. Pro nás je zatím lepší současná situace, takže uvidíme," dodává Ryan.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy