Honda nechce před rokem 2017 Mercedes jen kopírovat, půjde dál vlastní cestou?

Motor Hondy | foto: Honda

Honda zvažuje, která konstrukční řešení uplatní u pohonné jednotky pro příští sezónu, kdy již její vývoj nebude omezen žetony. Nevylučuje, že rozložení komponent dominantního Mercedesu nezkopíruje, byť by šlo o nejjednodušší cestu.

Honda ví, že i přes mezisezónní zlepšení stále na Mercedes ztrácí 80 koní - 100 a že musí zabrat. Její sportovní ředitel Jusuke Hasegawa žádné čísla veřejně nesděluje, přiznává však, že rozdíl ve výkonností je stále velký a že se nejvíce podílí na deficitu celého balíku, který s McLarenem připravují: "Musím si myslet, že to vychází z motoru. To je naší motivací."

Honda chce svých 14 žetonů letos využít co nejefektivněji, proto neplánuje vylepšení v malých krocích. Efektivita spalování je pro ně dle Hasegawy stále "největší oblastí pro zlepšení." Ferrari a Mercedes již mají chytrý zapalovací systém (zapalování v předkomoře dříve, než je palivo vstřiknuto do hlavní části válce), Renault jeho nasazení plánuje v Monaku. Větší pokroky ale dosáhne až příští rok, kdy vývoj nebude omezen - na uplatnění svých nápadů by letos totiž potřebovala "až 50 dalších žetonů."

Honda se proto příští rok podle některých zdrojů vydá cestou Mercedesu (umístit kompresor před motor a turbo za něj, nyní je má v prostoru mezi válci). Podle jejího šéfa ale rozhodnutí ještě nepadlo a stále vyhodnocují různé možnosti. Tvrdí, že teoreticky je možné rekuperovat dostatečnou energii z turba i při jejich současném konstrukčním řešení, zatímco Stříbrné šípy volily jeho zvětšení.

Hasegawa se obává, že pokud budou Mercedes jen kopírovat, pak ho nikdy nepředběhnou | foto: Honda Racing F1

"Samozřejmě, že jít cestou návrhu a uspořádání Mercedesu je to nejsnadnější. Pokud to ale uděláme, tak je nebudeme moci předstihnout. Proto prošetřujeme a hodně zvažujeme, jakým směrem se ubrat. Vím, že z jejich balíku plyne spousta přínosů, takže kdybychom je okopírovali, tak by šlo asi o nejsnadnější cestu. Ale my to samozřejmě nechceme," vysvětluje Hasegawa, proč jít vlastním směrem.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 17 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy