FIA informovala týmy už při úvodním závodě v australském Melbourne, že bude realizován nový dlouhodobý zákaz odhazování překrytu vizírů na okruhu. Připomněl to především závodní ředitel FIA Charlie Whiting s odvoláním na článek 1.2 kapitoly 3 Mezinárodního sportovního kodexu, ve kterém se uvádí: "Žádná oddělitelná část připojená k vizíru přilby nesmí být odhozena na trati nebo v pit-lane."
Tato iniciativa ze strany týmů je chápána jako prevence proti nenadálým situacím. Piloti odhazují překryty hledí v případě, že toto je zasaženo nějakým cizím předmětem nebo potřísněno nečistotami. Stává se však, že takto "odloupnutá" část může způsobit soupeřům vážné potíže. Při loňské Grand Prix Španělska musel například Fernando Alonso odstoupit kvůli přehřátí brzd poté, co mu chladící kanálek zalepila právě odhozená ochrana hledí.
Původně ve Španělsku
Návrh přednesený v Melbourne se u týmů nesetkal s velkým nadšením, protože se v té době řešil nový formát kvalifikace. Whiting ho navíc přednesl v neděli ráno před závodem. Bylo dohodnuto, že nové pravidlo bude uplatněno až pro Grand Prix Španělska.
Mělo se za to, že výrobci přileb a hledí tak získají dostatečně dlouhou dobu k řešení této situace, aby piloti nemuseli provádět mnoha fanouškům známý pohyb, kdy sloupávají další vrstvu ze svého vizíru. Nakonec ale převážilo stanovisko týmů, které hodlají nové možnosti hledí vyzkoušet při dvoudenních testech následujích po Grand Prix Španělska.
FIA tak s ohledem na tuto žádost povolila odklad platnosti tohoto pravidla a definitivně by ho měla uvést v platnost před příštím závodem, jímž je Grand Prix Monaka pořádaná 29. května.