Mercedes k problémům dohnalo lepšící se Ferrari

Hamilton, Lewis | foto: Mercedes AMG F1 Team

Technické problémy Mercedesu v posledních závodech podle sportovního ředitele Tota Wolffa způsobil tlak ze strany lepšícího se Ferrari.

Stříbrné šípy sice v předsezónních testech byly velmi spolehlivé a ujely největší vzdálenost ze všech týmů, v posledních závodech ale bojují s technickými problémy.

V Číně a v Rusku Hamiltonovi vypověděl službu motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie, v závodě zápasil s únikem chladicí vody a poklesem jejího tlaku, zatímco Nica Rosberga potkaly v Soči potíže motorgenerátoru kinetické energie (MGU-K).

"Za stabilních pravidel se snažíme z motoru dostat každý kousek užitku, a proto se to stává těžší. Ferrari udělalo během zimy obrovský pokrok, a proto posouváme hranice. A když někdy dosáhnete limitu, tak na to zkrátka musíte přijít. A to je situace, v níž se nyní nacházíme," vysvětluje Wolff.

"Tlačíme na to tak tvrdě! V Nicově voze jsme měli problém s MGU-K, kde jsme pozorovali určité překročení krouticího momentu, což je celkem varovný signál, protože se pak může pokazit. Za současných pravidel to v podstatě jezdci nesmíte říct, takže to bylo docela těžké to zvládnout," vrací se sportovní ředitel Mercedesu k poslední Velké ceně Ruska.

"V Lewisově voze praskla karbonová trubka, což vypadá na problém s kvalitou samotné trubky. Musíme se na to podívat. Snažíme se to analyzovat a nalézt hlavní příčiny problémů. A ty nejsou evidentní. Jde o složitější problém. Máme několik projektových skupin, které zkoumají možné problémy. Jsem si jistý, že je překonáme a všechny pochopíme," věří Wolff.

Mercedes se snaží dle Tota Wolffa (na snímku uprostřed) být transparentní ke svým pilotům i k fanouškům | foto: Daimler AG

Pak se vrací k otevřenému dopisu fanouškům: "Šlo o dopis našim skutečným fanouškům. Na sociálních sítích vidíte, že nás podporují a že trpí s námi. Hájí nás, což bylo tak příjemné. Chtěli jsme jim proto poskytnout hlubší pochopení toho, co se dělo, jak jsme se cítili, a poděkovat jim za podporu."

"Chceme být v naší komunikaci transparentní. Nic neskrýváme. Proto byl ten dopis dobrým příkladem a dobrým způsobem sdílení našich pocitů a poděkování za podporu našim fanouškům," dodává sportovní ředitel Mercedesu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy