Red Bull na své variantě ochrany kokpitu, a jakémsi protikladu k Halo konceptu, pracuje už delší dobu. Zítra tomu bude týden, co provedl statické zkoušky s cílem seznámit se s chováním celého zařízení při nárazových zkouškách. Výsledek byl důležitý pro samotnou prezentaci na trati.
Praktická zkouška, která by měla proběhnout při pátečním volném tréninku, byla zvolena za účelem otestování viditelnosti ze strany pilota. Red Bull se ale netají i záměrem získat odezvu od diváků, protože jednou ze slabin konkurenčního Halo konceptu byla fanoušky negativně přijímaná vizuální stránka.
Už jsme na stránkách F1nes.cz informovali, že závodní ředitel FIA Charlie Whiting se z bezpečnostních důvodů zasazuje, aby ochrana kokpitu byla zavedena už v roce 2017.
Na otázku, kterou variantu by zvolil on je korektně zdrženlivý. "Osobně bych řekl, že "baldachýn" je estetičtější řešení. Ale to je pouze a jen otázka vkusu. Nicméně pokud budou obě řešení při testech fungovat stejně dobře, nedivil bych se, kdyby převládla snaha prosadit Halo koncept."
Tým se sídlem v Milton Keynes svůj ochranný prostředek kokpitu nazývaný "aeroscreen" na vůz již dnes nainstaloval na vůz Daniela Ricciarda (foto viz výše). Jak zástupci Red Bullu uvedli, předpokládají, že právě kvůli absenci středového pylonu získá jejich řešení větší popularitu.