Ferrari v prvních dvou závodech bojovalo se spolehlivostí a v Číně doplatilo na vzájemnou kolizi svých pilotů v první zatáčce, jinak věří, že by Stříbrným šípům bylo mnohem blíže. Podle šéfa stáje Maurizia Arrivabeneho v kvalifikaci ztráceli dokonce jen desetinu sekundy, kvůli chybám pilotů ale startovali až z druhé řady za Red Bullem Daniela Ricciarda.
Nyní se soustředí na další úpravu motoru a podle italských zdrojů na vylepšení spalovací komory utratí ještě před Ruskem další tři žetony. V zákulisí se spekuluje o možných prvních plodech spolupráce s firmou Mahle, která disponuje zajímavou, patentově chráněnou technologií Jet Ignition využívající zapalování v předkomoře s velmi chudou směsí v hlavní komoře, což pomáhá šetřit palivo či dosahovat vyššího výkonu při stejné spotřebě.
Pomoci má také Shell s novým druhem benzínu. Ferrari na brzdě zaznamenalo zvýšení výkonu, proto chce tyto novinky uplatnit co nejdříve, přestože Vettel již musel po poruše v Bahrajnu nasadit druhý motor. Už příští víkend v Soči by měli novou specifikaci dostat oba piloti.
Půjde sice teprve o čtvrtý závod z letošních 21, nasazení třetího motoru z pěti povolených ale nemusí být zas takovou nevýhodou. 30 - 40 % vzdálenosti se ujede stejně během tréninků, pro které bude moci Ferrari využívat starší specifikace. Navíc v kalendáři přijdou na řadu okruhy, kde výkon nehraje tak kritickou roli - například v Monaku nebo v Singapuru, kde pak bude rovněž moci využít starší pohonné jednotky. Rusko, kde se bude závodit příští týden, naopak na počet koní klade poměrně velký důraz.
Prezident Ferrari Sergio Marchionne, který se přijel podívat na závod v Šanghaji, uvedl: "Věci se ubírají správným směrem. Stanovili jsme si důležité cílem, ale musíme poznat zcela nové auto, chyby jsou proto pochopitelné. Přesto všechno jsme mohli v Austrálii vyhrát a já jsem s pokrokem obecně spokojený."
"Před námi je ale spousta práce a my důležité části vývoje uspíšíme. Víme také, že Mercedes nepřestane vyvíjet, takže si neděláme iluze o tom, že pak budou snadno porazitelní," dodává Marchionne.