ZASTÁVKY A STRATEGIE: Hamilton pětkrát v boxech, Massa přezut za 2,1 s

Felipe Massa v boxech | foto: Williams F1 Team

ŠANGHAJ - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy přezouvaly během Velké ceny Číny a jaké strategie v ní nasadily svým pilotům?

Absolutně nejrychlejší zastávku stejně jako v Bahrajnu předvedl Williams, když Massu v 19. kole přezul za 2,1 sekundy. Ta jeho druhá v 31. kole již ale byla notně pomalejší: 3,4 s.

Stáj z Grove byla přesto nejkonzistentnější ze všech, jak je vidět u Bottase - všechny zastávky do tří vteřin (2,7 - 2,6 - 2,9 s). To se dnes nepovedlo žádnému jinému týmu.

Výborný výkon mechaniků byl k vidění rovněž Force Indie - u Péreze měli průměr zastávek 2,83 s (3,3 - 2,7 - 2,5). Dobře si vedl také McLaren v případě Alonsa (2,9 a 3,2 s) či Ferrari u Vettela (krom první zastávky s výměnou předního křídla).

Massa se v boxech zdržel jen 45,473 s, zatímco Hamilton kvůli pěti zastávkách až 2:02,126 min, přesto je v cíli díky safety caru dělilo jen 2,719 s. Vůbec nejdelší čas strávil v boxové uličce Grosjean kvůli opravám po kolizi v prvním kole - 2:09,804 min.

Polovina pilotů startovala na super-měkkých pneumatikách, měkké si pro začátek zvolili Alonso, Ericsson, Grosjean, Gutiérrez, Hamilton, Harjanto, Massa, Nasr, Palmer Rosberg, Wehrlein.

Na dvě zastávky zvládli Velkou cenu Číny odjet pouze Alonso, Ericsson, Massa a vítěz Rosberg, většina vsadila na třízastávkovou strategii. Čtyřikrát k mechanikům zamířili Grosjean s Hülkenbergem, pětkrát se v boxech objevil Hamilton, jehož tým zmatkoval během safety caru s volbou pneumatik.

Nejdelší stint na super-měkké (13 kol) i měkké (21 kol) zvládl Vettel, na středně-tvrdých pneumatikách vydržel nejdéle Pérez: 28 kol představuje přesně polovinu Velké ceny Číny vypsané na 56 okruhů.

Celkem 13 jezdců využilo všechny tři dostupné směsi, což je dohladem toho, jak změny v pravidlech zatřásly strategiemi, které jsou použitelné, a zpestřily závodění.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy