Více než kdy dříve tak bude důležité zvolit správnou směs na základě testů před kvalifikací. Výhodu mají slabší týmy, které mohou v pátek testovat se třemi vozy. Letos je mezi nimi díky loňskému překvapivému propadáku i špičková stáj McLaren.
"Jaké pneumatiky potřebuji? Takové, které mi umožní jet rychle prvních deset kol a potom vydrží až do konce závodu," hovoří Christian Klien od Red Bullu. "Čeká nás ještě hodně práce na testech a výběru pneumatik."
Ralf Schumacher ze stáje Toyota očekává solidní výkony v průběhu celého závodu a pomalé opotřebování: "Po určité vzdálenosti by se vlastnosti měly zase trochu zlepšovat. Ale nemůžeme si být ničím jisti, zejména ne na okruzích jako je ten v Malajsii."
Trochu odlišný pohled má na pneumatiky Pat Symonds, hlavní inžených stáje Renault: "Od teď se bude závodit až do cíle. Loni bylo o vítězi rozhodnuto poslední zastávkou v boxech. Potom už se nemohlo nic stát." Vyčkávání na výbuchy starých pneumatik v posledních kolech závodu bude jistě napínavé.
Jacques Villeneuve, který se vrací k závodům v kokpitu Sauber, věří ve využití svých bohatých zkušenosti: "Tvrdší a více opotřebené pneumatiky znamenají mnohem více možností pro vytvoření jezdecké chyby. Auta jsou špatně ovladatelná při brždění."
Foto: Lucky Strike B.A.R Honda
Co očekávat od pneumatik Michelin?
Od letošní sezóny musí pilot vystačit s jednou sadou pro kvalifikaci a celý závod.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball