Renault si pochvaluje spolupráci s Ilmorem: dobré nápady a 20 % kapacity navíc

Renault do letošní sezóny nevstoupil zrovna pravou nohou, ale neztrácí optimismus | foto: Renault Sport F1

Spolupráce francouzské automobilky s filmou Ilmor za účelem posílení nepříliš výkonné pohonné jednotky začala loni. Přestože Renault využil přes zimu jen sedm z 32 možných vývojových žetonů, jeho výkonnost významně vzrostla.

Potvrdil to technický ředitel Bob Bell, který mimo jiné vyzdvihl spolupráci s Ilmorem, přinášející nové nápady a větší objem testovacích vybavení. Předpokládá, že během několika let se Renault dostane na úroveň Mercedesu a Ferrari.

"Existuje alternativa víceletého programu spojeného s Ilmorem, což pro nás představuje důležitý vývojový pramen. Jsou velmi zkušenou organizací, přinášejí nový, neotřelý a často odlišný náhled na dané problémy. Pro stávající skupinu inženýrů u Renaultu to může být podnětné a velmi stimulující," uvedl pro agenturu ESPN Bell. 

"Z reálného hlediska to je 20 % kapacity navíc, nebo alespoň přibližně. Poskytuje nám to dostatečné výhody, činnost u Ilmoru se daří sladit s pracemi v Paříži, takže vše probíhá pod jedním vedením. Obě skupiny si dobře rozumí, takže tomu odpovídají i dobré výsledky," pokračuje Bell.

Kevin Magnussen a Bob Bell s výkonným ředitelem Renaultu Jerome Stollem | foto: Renault Sport F1

Na otázku zhodnocení podílu Ilmoru pro budoucnost technický ředitel vysvětlil: "Jako u většiny podobných zakázek vždy existují body, kterým se nelze vyhnout. Myslím, že pro obě strany je v tomto vztahu důležité, jak si pracovně vyjdou vstříc. Je potřeba zohlednit nároky Ilmoru stejně jako Renaultu. Stávající kooperaci budeme po roce posuzovat, ale myslím, že náš záměr je spolupracovat po dobu delšího časového horizontu."

Bell zároveň dodal, že impulsem pro nový směr vývoje motoru Renaultu byly události v posledních dvou letech. "Když se ohlédnete na roky 2014 a 2015, existují dvě otázky, které je třeba řešit. Jednou z nich je fakt, že motory z čistě technického hlediska nebyly tak dobré jako u nejlepších soupeřů, takže je třeba provést analýzu, najít slabiny a ty pak opravit. Ale ještě podstatnější asi bude nutnost zabývat se organizací a položit si otázku "Proč to došlo tak daleko?". Je třeba pochopit nedostatky v činnosti a jaký měly vliv na vývojový program pohonných jednotek. Musíme se snažit pochopit strukturální změny v činnosti organizace, abychom je už v podobných situacích neopakovali. V jistém smyslu jde o paralelní vývoj, jak v oblasti motoru, tak v oblasti řízení týmu. Musíme se zaměřit na obě dvě," uzavírá své názory Bob Bell.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 19 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy