Aston Martin se díky tomu vrací po 50 letech do Formule 1, jeho logo bude patrné na špičce nosu Red Bullu i na krytu motoru. Loni vyjednávali s Force Indií, ale ke konečné dohodě niky nedošlo.
Rozhovory vedli i s Red Bullem, který usiloval o motory Mercedes, s tím, že by je podle potenciálního partnera přejmenovávali, jenže německá automobilka nakonec svému velkému soupeři pohonné jednotky poskytnout odmítla.
Aston Martin usiloval o návrat do F1, aby mohl lépe soupeřit se svými rivaly na poli sportovních vozů i mimo závodní dráhy - s Ferrari a McLarenem. Výkonný ředitel Andy Palmer pomohl přitáhnout v roce 2011 k Red Bullu sponzora Infiniti, jenž je součástí aliance Nissan.
"Jde o velmi vzrušující projekt pro všechny v Red Bullu. Díky tomuto inovačnímu partnerství se ikonické logo Aston Martinu vrací do světa velkých cen poprvé od roku 1960," potvrzuje šéf Red Bullu Christian Horner.
Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey bude s Aston Martinem nyní spolupracovat na vytvoření "hypervozu" AM-RB 001, který má být "fúzí umění a technologie."
"Jde o neuvěřitelný projekt a rovněž o splnění snu a vize, kterou měl už dlouho Adrian - zkonstruovat silniční auto. Velmi se těšíme na to, co podle mě bude určitě úspěšným partnerstvím," dodává Horner.