Kvalifikační formát je konečně definitivě schválen. V jaké podobě? Přinášíme upřesnění

Posvěceno. Kvalifikace bude mít vyřazovací charakter | foto: Daimler AG

Tahanice, kritiky, komentáře - to vše je minulostí. Strategická skupina F1 a Komise F1 mohou nyní konečně rozhlásit do celého světa, že kvalifikační formát postavený na systému postupného vyřazování, je skutečností.

Po ratifikování návrhu ze strany Světové rady motosportu FIA minulý týden bylo na základě procedurálních náležitostí vše vráceno k rukám Strategické skupiny F1 a Komise F1, aby mohlo proběhnout závěrečné schválení, ke kterému ovšem musely dát všechny týmy jednomyslný souhlas.

Byla tu jistá hrozba ze strany Ferrari, které mělo k danému systému kvalifikace výhrady. Pokud by Maranello nesouhlasilo, nebylo být dosaženo výše uvedené podmínky a kvalifikace by se jela podle formátu z loňského roku. Podle posledních zpráv však všechny týmy - tedy včetně Ferrari - vyjádřily nové podobě kvalifikace svou podporu.

FIA potvrdila nové předpisy ohledně kvalifikace a ta jsou nyní označena za platná s ohledem na článek 33 sportovních řádů F1.

Připomeňme si, jak tedy budou jednotlivé části kvalifikace vypadat: 

Q1 (doba trvání 14:00 - 14:16)
- potrvá 16 minut
- do kvalifikace se mohou zapojit všechny vozy
- po 7 minutách vypadne nejpomalejší jezdec, jeho další výkony už nebudou měřeny, musí se vrátit do boxů a dále v kvalifikaci nepokračuje
- nejpomalejší jezdec pak bude vypadávat každou 1:30 min do odmávání
  šachovnicovou vlajkou (ve zmíněném časovém úseku to znamená v 7:00, 8:30, 10:00, 11:30, 13:00, 14:30 a 16:00 - myšleny minuty v Q1).
- vypadne 7 jezdců, 15 postoupí do Q2

Na konci zmíněného časového úseku 16 minut všichni piloti na trati dokončí rozjeté kolo. Piloti vyřazení už se do dalších částí kvalifikace nezapojí. Ostatním pilotům, postupujícím do Q2 se dosažené časy mažou.

Q2 (doba trvání 14:24 - 14:39)
- potrvá 15 min
- po 6 minutách vypadne nejpomalejší jezdec, jeho další výkony už nebudou měřeny, musí se vrátit do boxů a dále v kvalifikaci nepokračuje
- nejpomalejší jezdec pak bude vypadávat každou 1:30 min do odmávání
  šachovnicovou vlajkou (ve zmíněném časovém úseku to znamená v 6:00, 7:30, 9:00, 10:30, 12:00, 13:30 a 15:00 - myšleny minuty v Q2).
- vypadne 7 jezdců, 8 postoupí do Q3

Na konci zmíněného časového úseku 15 minut všichni piloti na trati dokončí rozjeté kolo. Piloti vyřazení už se do dalších částí kvalifikace nezapojí. Ostatním pilotům, postupujícím do Q3 se dosažené časy mažou.

Q3 (doba trvání 14:46 - 15:00)
- potrvá 14 min
- po 5 minutách vypadne nejpomalejší jezdec, jeho další výkony už nebudou měřeny, musí se vrátit do boxů a dále v kvalifikaci nepokračuje
- nejpomalejší jezdec pak bude vypadávat každou 1:30 min do odmávání
  šachovnicovou vlajkou (ve zmíněném časovém úseku to znamená v 5:00, 6:30, 8:00, 9:30, 11:00 a 12:30 - myšleny minuty v Q3). 
- 2 nejrychlejší piloti budou v posledních 90 vteřinách bojovat o pole position.

Následující pravidlo je založeno na účasti 22 vozů, přihlášených do sezóny 2016. S ohledem na povolený počet 24 míst přichází v úvahu varianta, že z Q1 a Q2 bude vyřazeno vždy osm vozů, aby do Q3 v každém případě nastoupilo osm zbylých pilotů. Pokud to bude nutné, může dojít ke změnám časových intervalů mezi jednotlivými částmi kvalifikace, aby zůstal v každém případě zachován formát pro Q3.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 19 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy