Ferrari se nový systém kvalifikace nelíbí, zůstane nakonec vše při starém?

Vozy Ferrari po startu v Melbourne | foto: Williams F1 Team

FIA nedávno schválila po několika úpravách konečné změny kvalifikačního formátu. Skutečně se ho ale dočkáme, nebo se schyluje k dalšímu překvapení? Ferrari, a zřejmě nejen jemu, se totiž nezamlouvá.

Minulý týden Světová rada motorsportu FIA posvětila úpravu kvalifikace, v které mají v každé části po uplynutí několika minut postupně v 90 sekundových intervalech vypadávat nejpomalejší vozy (jak přesně má fungovat, to popisujeme zde). Není však vyloučeno, že v Melbourne bude vše při starém.

Situace se softwarem a televizní grafikou by měla být vyřešena, jenže poslední úprava se nezamlouvá prezidentovi Ferrari, Sergiovi Marchionnemu. Ke kýženému "zpestření" má totiž docházet na úkor těch nejrychlejších týmů, k nimž se Scuderia pochopitelně řadí.

"Myslím si, že nový formát kvalifikace potřebujeme více prodiskutovat. Musíme si dát pozor, abychom systém nenarušili. Nejsem si jistý tím, zda Ferrari může Bernieho nápady akceptovat. Musíme to lépe pochopit a nemyslím si, že s návrhem souhlasí všechny týmy," uvedl Marchionne na ženevském autosalónu.

Šéfům Ferrari se poslední kvalifikační změny moc nelíbí | foto: Scuderia Ferrari

V zákulisí probíhají stále jednání. Šéfové týmu schválili postupné vypadávání v Q1 a v Q2, ale Q3 měla zůstat nezměněna. FIA  mezitím schválila prvotní návrh, jejich úprava by musela znovu projít Strategickou skupinou a Komisí F1. Je zajímavé, že poslední prohlášení Světové rady motorsportu neuvádí, že ke změně kvalifikace dojde ihned. Píše se v něm, že "by mělo být" zavedeno ve Velké ceně Austrálie.

Komisí F1 byl navíc odsouhlasen pouze koncept bez specifických pravidel, proto FIA ve svém prohlášení popisuje "principy, které byl F1 komisí jednomyslně přijaty." A to je rozdíl proti tvrzení, že F1 komise plně přijala nová pravidla.

"Znění Sportovních pravidel týkající se nového formátu kvalifikace bude podstoupeno Strategické skupině F1 a Komisi F1," stojí dále v prohlášení. To znamená, že přesná pravidla musí být zaslána týmům, a pouze pokud ty budou jednomyslně souhlasit, dojde ke změně.

Dočkáme se po tlaku ze strany Ferrari překvapení? | foto: Pirelli

Veškerá hlasování mohou proběhnout elektronicky, do prvního závodu se tedy vše dá stihnout a odsouhlasit. Bude k tomu ale zapotřebí jednomyslný souhlas všech týmů. Pokud se nebude líbit byť jedinému, zůstane teoreticky vše při starém. Poslední verze pravidel, které jsou na stránkách FIA k dispozici, zmínku o novém formátu kvalifikace neobsahují. Co tedy vzejde z pařížských kuloárů, na to si musíme počkat do příštího týdne.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy