Renault chce do Enstone přibrat 160 lidí. Ve Viry jich má "více než dost"

Inženýři v továrně na motory ve Viry | foto: Renault Sport F1

Renault plánuje do svého závodního týmu přibrat v nadcházejících dvou letech dalších 160 lidí. Bude se chtít vyrovnat velkým týmům, které dnes zaměstnávají až 800 lidí. V Enstone jich je zatím pouze 490.

Francouzská automobilka na sklonku minulého roku převzala značně zredukovaný tým Lotus. Na otázku, kolik nových lidí do Enstone od prosince přišlo, šéf Cyril Abiteboul odpovídá: "Zatím velmi málo." To se má ale brzy změnit.

"Chceme zajistit, abychom nabrali dobré lidi, a ti jako obvykle nejsou moc rychle dostupní, protože musí po odchodu nuceně čekat. Nemůžete je do 6 měsíců nebo někdy do roka zaměstnat. Momentálně máme v Enstone 490 lidí," prozrazuje Abiteboul.

"V plánu je se rozrůst na 650 lidí do konce roku 2017. Největší týmy mají 800 lidí a my si myslíme, že budeme v pozici, abychom s 650 lidmi v Enstone s nimi bojovali - poukazuji na Mercedes a Red Bull. To zvládneme tak, že budeme mnoho aktivit sdílet mezi Vir a Enstone. Věříme, že se budeme moci ostatním týmům vyrovnat, i když na místě budeme mít méně lidí," pokračuje šéf závodního týmu Renaultu.

Jak chce odborníky přetáhnout? "Abyste přilákali lidi od konkurence, potřebujete mít příběh. Nyní existuje mezník pro to, abychom začali vyprávět příběh o Renaultu, o plánech, managementu, finančních zdrojích, partnerech, dlouhodobých vyhlídkách. Nyní máme plán, tak snad se nám podaří přilákat talenty," věří Abiteboul.

Do Enstone v nejbližší době přijde dalších 160 lidí, zatím jich tam je 490 | foto: Lotus F1 Team

Podle něj jsou zdroje v továrně na motory ve Francii dostatečné, jedná se zejména o posílení Enstone: "Upřímně věříme, že ve Viry máme více než dostatek zdrojů. Vím, že někteří lidé to vnímali kvůli určitým věcem vyřčeným Red Bullem tak, že nám zdroje chybí. Mám dost finanční a lidských zdrojů.

Je to o technickém vedení, o know-how a dovednostech. Ve Viry jsme museli přijmout obrovské množství lidí před těmito novými pravidly [1.6litrové V6 hybridní motory]. Problém s novými, mladými lidmi, čerstvými absolventy univerzit, je ten, že je musíte zaškolit. Nyní jsou zaškoleni, zrychlili, jsou pro tento nový projekt motivovaní a budou mít více než dost pro práci, kterou potřebujeme," dodává Abiteboul.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy