Jedním z takových případů je i úřadující mistr formule Renault 3.5 Brit Oliver Rowland. Jak tento nováček prestižní Renault Sport Academy uvedl, mezi jeho zástupci a stájí Manor proběhly nějaké rozhovory, ale vše ukončily horentní požadavky ze strany týmu.
Brit hájící v šampionátu barvy stáje Fortec Motorsport porazil loni s výraznou převahou Francouze Matthieu Vaxivièra. Jak uvedl prezident BRDC a bývalý pilot F1 Derek Warwick, jehož chráněncem Rowland je, byl Oliver poté, co získal mistrovský titul, "v kontaktu se dvěma týmy F1".
Třiadvacetiletý rodák ze Sheffieldu byl nakonec při slavnostním představení nového vozu Renault představen veřejnosti jako člen nového závodního programu. Pochopitelně padaly i otázky týkající se jednání s Manorem. Pilot, dlouhodobě podporovaný nadací Racing Steps Foundation, reagoval: "Jednali jsme - nechápejte mě špatně, ale myslím, že už jsem připraven v F1 závodit. Ale nedostal jsem šanci. Nemám dost prostředků, abych si mohl dovolit závodní sedačku u Manoru. Proto mě těší přístup Renaultu. Projekt Akademie je dobrý, stejně jako celý tým F1. Celkem vzato z toho mám pozitivní pocit, že jsem součástí a na žebříčku kariéry se opět posouvám výše."
Kdo tedy nakonec do Manoru usedne?
Poté, co byli u Renaultu potvrzeni jako piloti Kevin Magnussen a Jolyon Palmer, zůstává tým se sídlem v Gyancourtu posledním, kdo ještě skýtá šanci pro "nezadané" piloty. Padlo i jméno indonéského piloa Ria Harjanta, majícího silnou podporu indonéské vlády a státního ropného podniku Pertamina, jemuž ale i přes takto slušné zázemí pořád ještě chybí zhruba čtvrtina z celkové částky 16 milionů dolarů (11 mil. £), která by mu dopomohla získat u Manoru místo.
Rowland byl zároveň potvrzen jako člen holandského týmu Manor MP Motorsport, v jehož barvách se účastní kompletní sezóny GP2. Oliver už loni v tomto týmu a také kanadské stáji Status Grand Prix absolvoval sedm závodů nižší série. Padla pochopitelně otázka, zda Brit není zklamán, že místo postupu do Formule 1 bude i v této sezóně působit v "juniorské" kategorii.
"Trochu ano, ale pořád existují oblasti, ve kterých se mohu zlepšovat. Bude třeba, abych měl jistotu, že když dostanu svou šanci, budu na ni připraven co nejlépe. Pořád je toho přede mnou hodně - nové pneumatiky, nové okruhy, vůz GP2 a další věci. Až se se vším řádně seznámím, nebude už důvod o mě říkat, že nejsem na příští šanci v F1 dost dobrý," uzavírá Rowland.