V průběhu loňské sezóny francouzský tým na Stříbrné šípy ztrácel kolem 60 koní. Podle šéfa vývoje motorů, Rémiho Taffina, chtějí svůj deficit výrazně snížit.
"Zkoumáme první polovinu z kroku, kterým máme stáhnout náskok Mercedesu. Říkám první polovinu, protože nikdy nevíte, o kolik se soupeři zlepší během zimy. Pokud jsme zaostávali loni o sekundu, možná získáme zpět tři nebo čtyři desetiny. Těmito věcmi se zabýváme. Ale znovu, až při testech a závodech uvidíme, co vlastně máme," sděluje Taffin.
Při středečním představení nového týmu a zbarvení (na starém Lotusu E23) uvedl, že se zaměřují zejména na spalovací komoru a turbo. "ERS systémy jsou pod kontrolou. Momentálně se nacházejí tam, kde chceme. Netvoří velkou součást toho, na čem musíme pracovat," potvrzuje Taffin.
Klíčové podle něj bude mít letos spolehlivé auto, aby ho tým mohl dobře rozvíjet před velkým pokrokem, který by chtěli dosáhnout v roce 2017: "Tým ve Viry má před sebou samozřejmě pár výzev, ale klíčovou je poskytnout Enstone dobrou pohonnou jednotku, aby vůz Renaultu mohl být spolehlivý, a my jsme s ním mohli ujet co nejvíce kilometrů, protože jej potřebujeme vyvíjet."
"Druhou je dostat z něj co nejvíc výkonnosti. Jak jsme v průběhu loňského roku vyvíjeli motor, mohli jsme pozorovat jasné známky našeho pokroku, který uplatním v prvním závodě v Melbourne a který si budeme chtít přenést dále. Vzhlížíme také k roku 2017, kdy budeme moci být velmi rychlí," dodává Taffin.