Haas rezervního pilota nepotřebuje, půjčil by si případně u Ferrari?

Haas F1 Team | foto: Haas F1 Team

Nováček ve Formuli 1, americký tým Haas, se nezabýval otázkou rezervního pilota, protože v týmu nevidí potřebu podobnou pozici obsazovat. Chystá se další prohloubení spolupráce s Ferrari?

Haas s největší pravděpodobností na příští rok nenajme žádného pilota na post rezervního jezdce, kterého by mohl v případě potřeby nasadit jako náhradu za Romaina Grosjeana anebo Estebana Gutiérreze. Týmový boss, Gene Haas, nevidí v dnešní době nutnost podobnou pozici obsazovat. "Potřeba rezervních pilotů není pravděpodobně tak vysoká, jak by si člověk možná mohl myslet. V NASCAR, kde se také prezentujeme, jej také normálně nemíváme," řekl Američan pro 'Sports Business Daily'. 

Je pravdou, že situací, kdy tým v dnešní době využije služeb náhradního pilota je opravdu pomálu. Podobné incidenty, jako ten Roberta Kubicy z Kanady 2007, který při GP USA téhož roku otevřel dveře do Formule 1 Sebastianu Vettelovi, se naštěstí moc často nestávají. Na druhou stranu vzpomeňme na start loňské sezony a zdravotní problémy Valtteriho Bottase. 

Gene Haas má na spoustu věcí zajímavé názory | foto: Haas F1 Team

V roce 2015 byl tak jediným rezervním pilotem, který se "dostal" na závodní trať, Kevin Magnussen u McLarenu, který měl nahradit Fernanda Alonsa, který po nehodě v testech v Barceloně nebyl ještě na 100 % fit. Do závodu v Austrálii ale Dán pro technické problémy s autem ani neodstartoval. V posledních letech je tedy hlavní náplní práce rezervních a testovacích pilotů během jednotlivých víkendů postávání v boxech a sledování závodních víkendů.

Pokud by ale Haas měl přeci jen zaměstnat nějakého rezervního pilota, tak by to bylo pravděpodobně ve spoluprácí s jejich technickým partnerem, Ferrari: "Momentálně rezervního jezdce nemáme. Pokud bychom mohli nalézt společného záložního pilota s Ferrari nebo s kýmkoliv jiným, tak by to pravděpodobně bylo úplně nejlepší," dodal Haas.

U Ferrari by určitě měli koho nabídnout, vždyť v roce 2015 plnili roli testovacího nebo rezervního pilota italského týmu kromě aktuálního pilota Haasu, Estebana Gutierreze, také Jean-Eric Vergne, Marc Gené a Davide Rigon. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy