Ecclestone souhlasí na "milion procent" s požadavky pilotů na pneumatiky

Max Verstappen zkoumá pneumatiku s hroty, kterou používal na sjezdovce v Kitzbühelu | foto: Red Bull Content Pool

Bernie Ecclestone souhlasí s piloty, kteří chtějí trvanlivější pneumatiky, aby mohli jezdit po celou dobu závodu naplno.

S piloty souhlasí na milion procent
Šéf F1 přiznal, že "většina pilotů" po něm chtěla, aby se přešlo ze současných, rychle degradujících pneumatik, s nimiž mohou jezdit na limitu jen občas. Bernie s nimi souhlasí na "milion procent" - F1 by podle něj měla být o vozech a pilotech, kteří jezdí neustále naplno.

"Už jsem to Pirelli sdělil," uvedl pro BBC 85letý Ecclestone s tím, že tuto změnu budou probírat příští měsíc. Dodavatele pneumatik se však zastává - týmy mu totiž jeho práci na vývoji lepších pneumatik ztěžují, protože odmítají odsouhlasit adekvátní testovací program.

"Základní je to, že pneumatiky v F1 dodává Pirelli. To jsou ty pneumatiky, které bychom měli používat, a týmy a piloti by s Pirelli měli spolupracovat na jejich zdokonalení," vysvětluje.

Bernie Ecclestone (vlevo) s Lewisem Hamiltonem | foto: Daimler AG

Klíčová schůzka nejvyšších šéfů v Miláně
Na rok 2017 se chystají změny aerodynamiky, panují však obavy, že by vyšší zátěž pneumatiky nezvládly. Pirelli by muselo přijít s odolnějšími pneumatikami, které by negovaly část ze zamýšlených zisků (zrychlení vozů o pět sekund na kolo). Proto se 2. února v Miláně uskuteční organizační schůzka, které se zúčastní i všichni hlavní hráči - Ecclestone, FIA a týmy.

"Cokoliv si piloti přejí, aby se objevilo, tak se může objevit. Cokoliv si přejí týmy, s tím můžeme přijít. Bude tam prezident Pirelli, ne poslíček," objasňuje Ecclestone důležitost schůzky pro budoucnost F1.

Rovněž by si přál, aby po schválení testovacího programu s vývojem pomáhali ti nejlepší jezdci, nikoliv jen ti rezervní či testovací: "To, co jsem řekl, a oni to teď budou dělat: 'Chci při vývoji pneumatik vidět ty nejlepší tři týmy a jejich špičkové piloty.' Chci někoho, kdo umí jezdit na limitu, kdo dokáže přijít s odpovědí.

To se určitě stane. Pirelli se mnou 100% souhlasí. O to žádají - špičkový tým se špičkovými piloty. Ne tým, který nedokáže tlačit na limit a určitě ne jezdce, který na to nemá," pokračuje Ecclestone.

Příští týden je plánována klíčová schůzka v Miláně se šéfy Pirelli i zástupci týmů a FIA | foto: Pirelli

Smlouva s Pirelli na další tři roky, Michelin chtěl řídit F1
S Pirelli se dohodl na dodávkách pneumatik od roku 2017 do roku 2019, což oznámil minulý rok v Soči. "Odsouhlasili jsme si to. Nevím, jestli jsem to podepsal, nebo jestli je smlouva podepsána. Legrační je to, že jsme si s prezidentem Pirelli podali ruce a to je jako podpis, pokud jde o mě a o něj."

Proč nedošlo k dohodě s Michelinem, který podle některých dokáže vyrobit lepší pneumatiky? "Některé týmy by raději přešly k jiné společnosti - obzvlášť k Michelinu." Tuto společnost ale odmítl, protože "chtěli řídit F1 - chtěli přesně říkat, jak by mělo být vše vedeno."

Přiznává, že měl kvůli kritice obavy o odchod Pirelli z F1: "Představme si, že by vztah s těmito lidmi nebyl takový, že by šlo o normálního ředitele. Mohli by říct: 'No, pokud tito lidé nechtějí naše pneumatiky, pak vám řeknu, co uděláme - nebudeme je vyrábět.' Takže co, teď je leden? Běžte a najděte pneumatikovou společnost, která udělá všechny věci, které chcete, kdy jim řeknete, co chcete, a nepůjdete testovat, dokud nebudete chtít. Děsí mě to, že k tomu mohlo dojít. Bylo by to nemožné."

Fernando Alonso a Bernie Ecclestone před 11 lety | foto: Lotus F1 Team

Popírá, že by po Pirelli chtěl pneumatiky s teplotní degradací, což znamená, že když pneumatika překročí určitou teplotu, dojde k trvalému poškození a nikdy se ke své původní výkonnosti nevrátí. Piloti si proto musí hlídat, aby tento práh nikdy nepřekročili, proto musí jezdit po většinu závodu pod hranicí maximální výkonnosti.

"Já jsem Pirelli požádal o to, aby vyrobili pneumatiku, která by mohla zvládnout asi polovinu závodu. Pak bychom se dočkali několika zastávek. Pneumatiky odcházejí, což je dobré, a lidé musí zajet do boxů a vyměnit je." Zároveň ale dodává: "Piloti by i měli jezdit po svém. Když zhasnou světla, měli by být tak rychlí, jak jen můžou být, aby vyhráli závod."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy