Senna varuje před zvyšováním přítlaku, je pro lepší gumy a umělé pomůcky

Difuzor Sauber C34 | foto: Sauber Motorsport AG

Šéfové Formule 1 by si měli podle Bruna Senny dvakrát rozmyslet, než se rozhodnou jít do razantního zvýšení přítlaku ve Formuli 1 od roku 2017.

Nová pravidla měla původně za cíl zrychlit vozy o pět až šest sekund pomocí větších křídel, širší karosérie a většího difuzoru. Kvůli obavám Mercedesu a Pirelli o příliš velkou zátěž na pneumatiky nebyla konkrétní sada pravidel ještě dokončena - k tomu musí dojít do začátku března 2016.

Bruno Senna, který nyní závodí ve Formuli E, ale nabádá k co nejnižšímu nárůstu aerodynamického přítlaku, jinak by totiž podle něj mohlo dojít ke zhoršení závodů: "Nikdy by vozům neměly poskytnout více aerodynamické přilnavosti, protože to je to, co momentálně dělá závodění v F1 tak bídné - příliš aerodynamiky."

"Jediným způsobem, jak závodění zlepšit, je využít umělých pomůcek, jako je DRS. U jiných závodních sériích žádné nemají, ale stále se tam předjíždí. Jenže znovu: chcete mít v F1 ty nejrychlejší auta, takže bych jim dal přilnavější pneumatiky a odebral něco z aerodynamiky. Klíčem je vyměnit aerodynamickou přilnavost za přilnavost mechanickou," nabádá synovec slavného Ayrtona.

Proti zvyšování přítlaku je také úřadující mistr světa Lewis Hamilton. Ten o současných návrzích na zrychlení vozů F1 prohlásil: "Jde o ten nejhorší nápad. Mě to jen ukazuje, že opravdu neví, co se snaží řešit."

Bruno Senna by aerodynamický přítlak nezvyšoval | foto: McLaren

Senna se v závěru rozhovoru pro motorsport.com dotkl také nápadu s návratem k tankování během závodů, který šéfové F1 ihned shodili ze stolu: "Návrat tankování je špatným nápadem, závodění jen zhoršuje. Máte lehké auto, takže se o pneumatiky nemusíte tolik starat. Závodění se pak stává agresivnějším - ale špatným způsobem. S tankováním šlo o éru F1, kdy se předjíždělo nejméně."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy