"Více závodů má své výhody a nevýhody. Z pohledu držitele komerčních práv chápu, že více závodů přináší větší příjem, poskytují větší pokrytí, větší sledovanost, takže je to plus," začíná sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff, ale "z pohledu exkluzivní podívané jde zřejmě o mínus."
"Z pohledu týmu to musíme přijmout, protože Bernie sestavuje kalendář a příjmy týmů v posledních letech stouply - a tohle je určitě ta nejdůležitější věc. Jen musíme být opatrní s organizací, protože u 19 závodů jsme se dostali na duševní a fyzické limity týmu," upozorňuje Wolff.
"Proto zkoumáme různé koncepty, jak přežít 21 závodů, protože si nejsem jistý, že se současnou strukturou jich můžeme 21 zvládnout. Zkoumáme tedy, jak optimalizovat cestování, únavu plynoucí z časového posunu, odpočinek, možná nasazení druhé směny pro kluky, kteří velmi tvrdě pracují. To vše bereme v úvahu," odhaluje sportovní ředitel Mercedesu.
Systém druhé směny by ale nefungoval pro ty členy týmu, kteří nesmí chybět na žádné velké ceně: "Existuje spousta lidí, které opravdu nemůžete vyměnit, protože jsou těmi nejlepšími. Obzvlášť ke konci roku to je náročné s těmi vzdálenými závody, stává se to opravdu náročnou záležitostí. Jen chci chránit tým, jednotlivce. A my musíme vědět, co musíme udělat, aby to bylo co nejefektivnější, ale také zvládatelné."