FIA loni v létě po setkání strategické skupiny F1 oznámila, že obdržela "několik zajímavých a inovativních změn kvalifikačního a víkendového formátu Grand Prix". Poté došlo z různých důvodů k přerušení nebo zrušení pátečních tréninků v Japonsku, Rusku, USA a Mexiku, což některé piloty inspirovalo k žádosti zavedený pořádek změnit. Například Kimi Räikkönen by přivítal zhuštěný dvoudenní program bez pátečních volných tréninků.
S dalším návrhem přišel Johnny Herbert, který v kokpitech Benettonu, Lotusu, Ligieru, Stewartu, Jaguaru, Tyrrellu a Sauberu v letech 1989 až 2000 absolvoval 161 Grand Prix, v nichž se třikrát radoval z vítězství - dvakrát na Benettonu (1995) a v Grand Prix Evropy 1999, kdy přivezl první a zároveň poslední triumf značce Stewart.
"Jsem docela zklamaný, když piloti dávají najevo svůj odpor vůči pátečním jízdám. Nezastávám jejich názor, že jde jen o sběr dat pro inženýry. Když jsem byl v F1, tak jsem chtěl jezdit jak to jenom šlo, a to jsme absolvovali mnohem více testů," uvedl Herbert v rozhovoru pro Downforce Radio na víkendové akci Autosport International v Birminghamu.
"Tak co udělat, aby to fanouškům, ale i pilotům přinášelo více zábavy? Co takhle udělat v pátek hodinu a půl seznamovací trénink v délce devadesáti minut, odpoledne rovnou půldruhahodinovou kvalifikaci? V sobotu by následoval půlhodinový warm-up a poté hodinový závod, z nějž by se započítávaly body do Poháru konstruktérů. Nazvěme ho třeba Týmový závod," spřádá plány Herbert.
Expilot tím naráží na požadavek Lewise Hamiltona, aby piloti měli v závodě větší volnost při volbě závodní strategie. Herbert právě v tom vidí hlavní přínos pro klání nedělní, které by bylo plně v režii jezdců. Logicky z toho vyplývá, že by je za případný neúspěch nemohl nikdo hanět, že špatným výběrem poškodili zájmy týmu. "Bylo by to něco, co chce každý vidět - závod pilotů. Mohou mít rámcovou strategii, ale do závodu půjdou po svém. Ať jedou sami za sebe. Vzpomeňme si na gladiátorské bitvy Senna versus Prost, když spolu jezdili v jednom týmu. Piloti se budou rozhodovat a tím bude vše ještě rozmanitější. Jsme lidé, tak ať máme právo vlastní volby."
Herbert ve svém návrhu vidí smysl v každé ze tří částí, předpokládá, že by se v takovém formátu pozvedla bojová úroveň. "Pátek by byl užitečný, sobota by patřila týmům, neděle pilotů. Právě tohle Formule 1 potřebuje," domnívá se jedenapadesátiletý Brit. Že jeho myšlenka nemusí padnout na úrodnou půdu, dokazuje dřívější reakce Toto Wolffa na Hamiltonův požadavek ohledně volné strategie - podle něj by takovým přístupem mohl "ztratit každý jednotlivý závod".