Kvůli problémům s financemi indický tým musel vynechat první předsezónní test a do toho druhého nastoupil pouze se starým vozem. Kvůli opožděnému startu se na začátku trápila a novou "B" specifikaci vozu nasadil až ve Velké ceně Británie. Po letní přestávce od závodu v Belgii nasbírala více bodů než Red Bull (97 vs. 91) a v posledních 7 podnicích bodově dokonce překonala i celkově třetí Williams (73 vs. 69).
Klíčové podle jejího provozního ředitele bylo, že nezvolila snadnou cestu ořezání nákladů na vývoj. Součástí procesu bylo stěhování do aerodynamického tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem, což se velmi příznivě podepsalo na výkonnosti monopostu VJM08.
"Mou filozofií bylo vždy to, že nesmíte zastavit vývoj. Protože když vývoj zastavíte, pak ten čas nikdy nezískáte zpět. Proto jsme stále vyvíjeli a stále jsme vynakládali zdroje, proto aerodynamický tunel šlapal, CFD pracovalo a my jsme testovali díly. Nemohli jsme však tyto díly nasazovat na skutečné auto," popisuje Otmar Szafnauer.
"Na počátku sezóny jsme tedy začali s díly z auta ze sezóny 2014, zejména v přední části - ta zadní byla nová. Tuto konfiguraci jsme nikdy netestovali v tunelu, proto šlo o krok do neznáma," pokračuje provozní ředitel Force Indie pro Motorsport.com.
"První konfigurace, kterou jsme měli v tunelu, přišla v Barceloně a pak jsme to všechno dali dohromady v Silverstone - od té doby jsme podávali dobré výkony. Pokud bychom to byli schopni udělat už na počátku roku, kdo ví, jak bychom dopadli. Na začátku roku jsme se ale s výkonnosti trápili," přiznává Szafnauer.
Podle něj k pokroku pomohla také loajalita zaměstnanců a to, že všichni táhli za jeden provaz. Velké týmy kolem nich je ale lákají na větší peníze: "Pokračují v tom, že nám berou lidi. Nacházíme se mezi Red Bullem a Mercedesem, přesně uprostřed, takže to je náročné udržet tu správnou sadu schopností, když máta takové sousedy."
"Musíte proto využít strategické a možná netradiční techniky, abyste je udrželi. To je to, o co se pokoušíme. Musíte vytvořit dobré místo pro práci, kdy jste odměňováni za své úspěchy. A myslím, že to je něco, co možná na rozdíl od ostatních můžeme udělat," uvádí provozní ředitel Force Indie.
"Když máte 800 lidí, pak je váš podíl na výkonnosti menší, než když toho musíte hodně udělat. A když toho děláte hodně, pak jsou lidé na konci dne se sebou více spokojeni. Pokud se posouváte kupředu a bojujete se silnějšími, pak se všichni cítí dobře. Ten faktor dobrého pocitu je to, co v týmu potřebujete. Myslím si, že jde o náš způsob, jak si udržet tu správnou sadu schopností a zároveň z lidí, které máme, dostat maximum," dodává.