Zatímco letos Honda nedosáhla většího zlepšení ve výkonnosti, piloti Fernando Alonso a Jenson Button si pochvalovali pokrok, k němuž ke konci sezóny docházelo na straně šasi. Po bídné sezóně, ve které McLaren skončil jako poslední z bodujících týmů - horší byl už jen Manor - vidí Boullier před tou příští pozitivní příznaky.
"Pokud jde o auto, většina z něj se změní. To ale neznamená, že změníme filozofii auta," odpovídá Boullier na dotaz AS, kolik si toho vezme příští vůz z letošního MP4-30. "A jak nyní hovoříme, tak naše auto pro příští rok už teď poskytuje více výkonnosti, než to letošní."
Fernando Alonso chtěl v poslední Velké ceně Abú Zabí 2015 demonstrovat kvality šasi MP4-30, proto v závěru obul super-měkké pneumatiky (podobně jako Sebastian Vettel s Ferrari) - byl z toho druhý nejrychlejší část v technickém finálním sektoru a třetí nejrychlejší kolo (za poslední zatáčkou dosáhl i druhou nejvyšší rychlost - maximální rychlosti závodu zde).
K velkým změnám podle sportovního ředitele Hondy, Jasuhisy Araje, dojde v oblasti pohonné jednotky, celkový přístup mezi McLarenem a Hondou ale zůstane stejný: "Jak říká Eric, náš koncept nebo naše filozofie bude přenesena, ale ve vývoji teď máme zcela nový motor."
McLaren ale nikdy nekritizoval pouze svého motorového partnera. Jenson Button i přes pokroky s šasi poukazuje na nutnost jeho dalšího zlepšení: "Myslím, že všichni víme, že musíme zlepšit ICE a využívání energie. Musíme ale také zlepšit auto. Není na roštu ze všech nejrychlejší. Je třeba udělat spousta práce, pokud chceme být vpředu, v každé oblasti auta - v aerodynamice, mechanické vlastnosti... Existuje tolik oblastí, o kterých si myslíme, že potřebují zlepšit."
K tomu by měl dále pomoci expert na aerodynamiku - Peter Prodromou, který loni přišel z Red Bullu. Než ale mohl začít pracovat, většina z vozu MP4-30 již byla dána. Nyní u McLarenu začne druhý rok a na konstrukci monopostu bude moci mít větší vliv.
"Musíme jít do hloubky, přijmout kritiku a pracovat o to usilovněji. Rozhodně se to ale ubírá správným směrem. Ani ne tak na okruzích, ale na našich testovacích stolicích v Japonsku a v aerodynamických tunelech. Jsme velmi soustředěni, ale raději chceme méně slibovat a místo toho dosahovat lepších výsledků," dodává upřímně výkonný ředitel McLarenu Ron Dennis.