Server gp2005.com se dotázal různých týmů na možnost odjet celý závod s jednou nádrží. Tato varianta se probírala v souvislosti s novým pravidlem jediné sady pneumatik pro kvalifikaci i závod. Jezdci by ušetřili čas strávený u mechaniků.
Avšak týmy se shodli, že v letošním roce s něčím takovým žádný z nich nepočítá. Vede je k tomu 5 důvodů.
1) Současné vozy mají nádrže o objemu asi 140 litrů a pouze Ferrari mělo loni nádrž pod 100 litrů. Pokud by se zvětšil objem, vůz by byl těžší a daleko více by se s ubývajícím palivem měnilo těžiště. Přitom mít ho v jednom místě po celý závod je jedním z nejdůležitějších požadavků, s jeho posunem dochází ke změně vyvážení a tedy chování vozu.
2) Průměrná spotřeba monopostu F1 je dnes 70 litrů na 100 kilometrů. 140 litrů benzínu by v ideálním případě vystačilo na asi jen 2/3 závodu.
3) Nebylo dost času se touto otázkou zabývat a přizpůsobit konstrukci vozu větším nádržím. Předpisy FIA byly přijaty příliš pozdě.
4) Těžší vůz se hůře ovládá. Podle odhadů by byl čas na kolo horší asi o 3 vteřiny.
5) Větší hmotnost by způsobila, že by docházelo k většímu opotřebení pneumatik, které nebude možno vyměnit.
Foto: Jordan Grand Prix
Zastávky v boxech nevymizí
Alespoň ne v letošní sezoně. Palivo na celý závod by nepřineslo potřebný efekt.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball