Mercedes: Napětí mezi piloty může ovlivnit budoucí sestavu. Kdo půjde pryč?

Nico Rosberg a Lewis Hamilton v Abú Zabí | foto: Mercedes AMG F1 Team

Mercedes zváží nahrazení Lewise Hamiltona či Nica Rosberga, pokud jejich třenice začnou týmu škodit. Sportovního ředitele Tota Wolffa již nyní trápí, jak se vzájemná rivalita přenáší na další spolupracovníky.

Mistrovský tým má dva talentované piloty, kteří s dominantním vozem spolu bojují o titul, což někdy vede k vyhroceným okamžikům. Podle sportovního ředitele Tota Wolffa ale pokračující problémy, které se objevují pokaždé, když některý z nich prohraje, už dále nebudou akceptovat.

"Někdy se s vítězstvím v závodech trápíme a jednoho z nich vždy naštveme. To se pak v týmu šíří. Jde o něco, co musí skončit," zlobí se Toto Wolff. Jeho slova přicházejí v reakci na Velkou cenu Abú Zabí, kde vznikla opět kontroverze kvůli volnosti v oblasti výběru strategie, módu motoru a kvůli nesouhlasu s instrukcemi předávanými v rádiu během závěrečných kol závodu.

"Rozhodli jsme se mít dva vyrovnané jezdce, aby tým mohl dělat rychlejší a větší pokroky. Před třemi lety šlo o velmi uvědomělé rozhodnutí. V budoucnu se rozhodneme, zda jde o to nejlepší osazenstvo týmu. Osobnost a vlastnosti jsou v týmu klíčovými ingrediencemi pro úspěch," pokračuje pro Motorsport.com sportovní ředitel Stříbrných šípů.

"Pokud budeme cítit, že to není v souladu s obecnou shodou, duchem a filozofii v týmu, můžeme zvážit, zda nepřijmout rozhodnutí, které by se týkalo jezdecké sestavy," varuje své piloty Wolff. "Myslím, že je to důležité mít ve voze talentované a rychlé jezdce. Chceme však pracovat s příjemnými kluky."

Po každém závodě je jeden z nich naštvaný | foto: Daimler AG

Rosbergovi vyprší smlouva na konci roku 2016, jsou s ní ale spjaty opce na prodloužení spolupráce. Hamilton se na počátku letošní sezóny Mercedesu upsal na tři roky, tedy až do konce 2018.

Wolff přiznal, že v soukromí letos odehrálo hodně věcí, se kterými není spokojený. A nesouvisejí jen s třenicemi mezi Hamiltonem a Rosbergem. Chování pilotů se totiž podepsalo nejen na napjatých vztazích mezi nimi, ale i mezi členy týmu.

"Za zavřenými dveřmi se toho děje hodně. Cítím, že tým je silnější než kdykoliv dříve. V rámci týmu panuje obrovská jednota, ale jednou z našich slabin je obtížný vztah mezi jezdci. A to není dobré. Kdybych měl analyzovat největší silné a slabé stránky týmu, pak bych řekl, že nejsilnější stránkou je kvalita a vlastnosti osobností v rámci týmu. Největší slabinou pak dynamika vztahů mezi piloty - a někdy i mezi piloty a týmem," přiznává Wolff.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy