Hamilton přezut za 2,2 sekundy, kdo si vystačil s jedinou zastávkou?

Hamilton v boxech | foto: Mercedes AMG F1 Team

ABÚ ZABÍ - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy své piloty v boxech a jaké strategie jim nasadily? K vidění byla pestrá škála od jedné po čtyři zastávky i jeden velmi dlouhý stint na super-měkké směsi u pilota, kde to čekal málokdo.

Nejrychlejší zastávka byla k vidění v 11. kole u Mercedesu, který Hamiltona přezul za 2,2 sekundy. Ta druhá ve 41. kole trvala o desetinu déle. Jeho týmový kolega Rosberg si musel pokaždé počkat o něco déle: 2,5 sekundy v 10. kole a 2,4 sekundy v 31. kole.

Výborně pracoval Red Bull, jenž zvládl všechny čtyři zastávky po 3 sekundy - Kvjata průměrně za 2,55 s. O desetinku rychlejší bylo Ferrari, ale jen v případě Vettela, jehož výměny pneumatik trvaly 2,5 a 2,4 s.

Tradiční bídu jsme mohli pozorovat u Williamsu, který Massu přezouval při obou zastávkách za 3,7 sekundy. Bottasovi ale nebezpečným vypuštěním do cesty přijíždějícího Buttona pokazil závod úplně. Po 3,1sekundové zastávce musel hned v dalším kole po srážce pro nový nos, což trvalo 9,4 sekundy. Od komisařů dostal navíc 5 trestných sekund, jež si odpykal v 29. kole. Stáj z Grove dnes byla ještě horší než Manor.

Do závodu startovala většina pilotů na super-měkké směsi, pouze pět z nich se rozhodlo začít na měkké: Ericsson, Grosjean, Merhi, Stevens a Vettel.

Většina pak vsadila na dvouzastávkové strategie, v boxech se pouze jednou objevil Merhi, třikrát Bottas, Nasr a Verstappen, Alonso se tam objevil čtyřikrát kvůli jednomu trestnému průjezdu za úvodní kolizi. Španělovi se posouzení vůbec nelíbilo: roztočil jej totiž kontakt s Nasrem a komisaře zkritizoval za nekonzistentní rozhodnutí a poškozování F1.

Všichni piloti z první desítky stavěli jen dvakrát. Opotřebení a degradace pneumatik byla v normě - dokonce do té míry, že Hamilton ke konci ani nechtěl podruhé do boxů. Po stintu o 30 kolech na měkké směsi si nakonec dal říct a zajel ke svým mechanikům.

Cílem projel druhý za Rosbergem a přispěl k tomu, že se Mercedes stal nejúspěšnějším týmem a vůz W06 Hybrid nejdominantnějším vozem historie F1 z pohledu počtu získaných bodů za sezónu i poměru z jejich celkového množství.

Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách zvládl Merhi s Manorem - neuvěřitelných 28 kol z celkových 55, na které byl závod v Abú Zabí vypsán (tj. 50,9 %). Na měkké směsi vydržel Hülkenberg 31 kol, tedy 56,4 % délky velké ceny.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy