"Mohu vám sdělit, že na příští sezónu F1 máme dohodu o dodávkách motorů, která bude v nejbližších dnech potvrzena. Půjde o vývojovou formu, paradoxně tedy to, oč jsme se snažili už před 12 měsíci," informoval Horner o uzavření dohody. Má jít o pohonnou jednotku v režii Renaultu, s jejímž vývojem bude pomáhat Švýcar Mario Illien. To ostatně deklaroval už na počátku tohoto měsíce generální ředitel Renaultu F1 Cyril Abiteboul.
"Musíme využít veškerou energii a zdroje, které máme k dispozici. Ve své podstatě mě až tak nezajímá, jak se k výsledkům dopracujeme - my je prostě musíme mít. Tečka! Nemáme povinnost Illiena přijmout, ani se zabývat vzestupem či poklesem Red Bullu. Z naší strany je nutné najít co nejrychlejší řešení," vysvětlil Abiteboul záměry automobilky i účast Illiena v projektu.
Předpokládá se, že detailnější údaje o motoru pro Red Bull budou následovat poté, co Renault dokončí svůj dlouhodobý plán v F1, jehož hlavním bodem je prezentace vlastního továrního týmu. Tím se opět dostáváme k další "neverending story" týkající se převzetí Lotusu ze strany francouzské automobilky. Ve hře jsou v tomto případě i debaty s Bernie Ecclestonem ohledně zvýšejí příjmů z komerčních práv.
Pořád je tu tedy eventualita, že pokud tato finanční otázka nebude uspokojivě zvládnuta, může Carlos Ghosn na semaforu směrem F1 rozsvítit červenou a Renault F1 v příští sezóně neuvidíme. Takové varovné hlasy se ozvaly i na setkání Komise F1, které proběhlo v tomto týdnu. Podle odborníků by však případná neúčast vlastního týmu Renaultu v F1 neměla ohrozit dodávky agregátů pro Red Bull.
Značně by to ale zkomplikovalo další působení Lotusu, protože tým má stále větší finanční potíže, které kromě několika předchozích případů v Abú Zabí skončily pozdním příjezdem do místa konání závodu (čtěte zde). Jak uvedl majitel týmu Gerard Lopez, problém s Ecclestonem a FOM by mohl být klíčovým bodem ohledně převzetí stáje Renaultem.