Sauber představil nový monopost C24

Sauber | foto: Sauber Motorsport AG

C24 je vůbec prvním Sauberem z vlastního aerodynamického tunelu.

„Naši specialisté přes aerodynamiku jsou obzvláště motivováni prokázat svoje schopnosti a šikovnost,“ říká technický ředitel týmu Sauber Petronas Willy Rampf.

Změny spočívající ve zvýšení předního spoileru o 50 mm, posunutí zadního spoileru o 150 mm vpřed a pevná výška difusoru o hodnotě 125 mm, jsou jednoznačná a pro všechny stejnou výzvou.

„Součet těchto opatření s tvrdšími pneumatikami redukoval přítlak o 20%.“ Snahou je získat ztrátu zpět jinou cestou a kromě přítlaku je nutné udržet stabilitu, dobré jízdní vlastnosti a snadnou ovladatelnost.

C24 vychází z loňského úspěšného monopostu. Inženýři ho vylepšili v oblastech, kde měl C23 další potenciál ke zlepšení a nebylo jich údajně podle Rampfa málo. Loňský vůz měl zdařilou konstrukci zadní části bočních tanků, zádě samotné a zadního spoileru. „Snažili jsme se toho využít ještě více.“

Avšak nejen o zadní části vozu je vydařená aerodynamika. Rampf připomíná známou věc. Využít zadního spoileru můžete pouze tehdy, máte li dostatečný přítlak i na předním. „Zvýšení spoileru redukovalo přední přítlak skutečně hodně.“

Sauber se rozhodl tuto nevýhodu řešit úpravou profilu spodní části šasi v kombinaci s dalšími menšími úpravami a prvky, jež upravují proudění vzduchu.

Ne vše je ale o aerodynamice. Sauber se vrátil k vlastní převodovce, jež je lehčí, menší, pevnější a kompaktnější. Monopost je osazen opět zákaznickým agregátem Ferrari.

Změnou je ale dodavatel pneumatik. Letos poprvé pojede Sauber s gumami Michelin, od kterých si na základě podzimních testů hodně slibuje.

„Jsem si jist, že C24 bude konkurenceschopný a posune nás zase blíže k předním týmům,“ dodává těsně před slavnostní premiérou Willy Rampf.


Foto: Sauber Petronas

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy