„Naši specialisté přes aerodynamiku jsou obzvláště motivováni prokázat svoje schopnosti a šikovnost,“ říká technický ředitel týmu Sauber Petronas Willy Rampf.
Změny spočívající ve zvýšení předního spoileru o 50 mm, posunutí zadního spoileru o 150 mm vpřed a pevná výška difusoru o hodnotě 125 mm, jsou jednoznačná a pro všechny stejnou výzvou.
„Součet těchto opatření s tvrdšími pneumatikami redukoval přítlak o 20%.“ Snahou je získat ztrátu zpět jinou cestou a kromě přítlaku je nutné udržet stabilitu, dobré jízdní vlastnosti a snadnou ovladatelnost.
C24 vychází z loňského úspěšného monopostu. Inženýři ho vylepšili v oblastech, kde měl C23 další potenciál ke zlepšení a nebylo jich údajně podle Rampfa málo. Loňský vůz měl zdařilou konstrukci zadní části bočních tanků, zádě samotné a zadního spoileru. „Snažili jsme se toho využít ještě více.“
Avšak nejen o zadní části vozu je vydařená aerodynamika. Rampf připomíná známou věc. Využít zadního spoileru můžete pouze tehdy, máte li dostatečný přítlak i na předním. „Zvýšení spoileru redukovalo přední přítlak skutečně hodně.“
Sauber se rozhodl tuto nevýhodu řešit úpravou profilu spodní části šasi v kombinaci s dalšími menšími úpravami a prvky, jež upravují proudění vzduchu.
Ne vše je ale o aerodynamice. Sauber se vrátil k vlastní převodovce, jež je lehčí, menší, pevnější a kompaktnější. Monopost je osazen opět zákaznickým agregátem Ferrari.
Změnou je ale dodavatel pneumatik. Letos poprvé pojede Sauber s gumami Michelin, od kterých si na základě podzimních testů hodně slibuje.
„Jsem si jist, že C24 bude konkurenceschopný a posune nás zase blíže k předním týmům,“ dodává těsně před slavnostní premiérou Willy Rampf.
Foto: Sauber Petronas
Sauber představil nový monopost C24
C24 je vůbec prvním Sauberem z vlastního aerodynamického tunelu.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball