Alternativní motory v Paříži zamítnuty, FIA se ale nevzdává

FIA usiluje o zavedení alternativního motoru, zatím neúspěšně | foto: Renault Sport F1

Plán Mezinárodní automobilové federace na zavedení alternativních motorů ve Formuli 1 od roku 2017 dostal v úterý na zasedání Komise F1 další trhlinu.

FIA chtěla přivést nezávislého motoru, který by dodával levné 2,5litrové V6 bi-turbo motory s výkonem kolem 870 koní pro všechny týmy, které by projevily zájem. Silně proti jsou však nejsilnější dvě automobilky: Ferrari a Mercedes, jehož šéf Toto Wolff tento záměr přirovnal k "vydírání."

Při včerejším jednání v Paříži návrh prošel Strategickou skupinou, kde k prosazení stačí většina hlasujících spíše než jednomyslný souhlas. A protože FIA i FOM, které šéfuje Bernie Ecclestone - odpůrce současných hybridů, mají k dispozici každý šest hlasů, zatímco ostatních šest členských týmů (Ferrari, Force India, McLaren, Mercedes, Red Bull a Williams) pouze po jednom, neměl v této fáze prezident FIA Jean Todt žádný problém (s Ecclestonem měli 12 z 18 hlasů).

Podle německých médií tentokrát ale narazili při druhém hlasování v Komisi F1. Jakákoliv změna pravidel vyžaduje 18 z 24 hlasů. Mezi členy zde patří kromě týmů, FIA a FOM také zástupci sponzorů, okruhů a Pirelli.

Podle FIA to ale neznamená konec jejich plánu na zavedení alternativních motorů. Naděje vkládá do hlasování Světové rady motorsportu. Obvykle je podmínkou, aby návrh prošel Komisí F1, FIA chce v tomto případě ale použít výjimku vycházející z článku o "vyšší moci," protože je podle ní ohrožená samotná budoucnost sportu.

Současné pohonné jednotky jsou drahé a složité | foto: Renault Sport F1

Současní výrobci motorů navíc shodně připustili, že současné hybridní motory nejsou pro královskou třídu motorsportu dostatečně atraktivní. Proto hovořili o možném přechodu od roku 2018 na jiné pohonné ústrojí, které by vzbudilo větší zájem veřejnosti a bylo méně složité - Ferrari například zmínilo V8 motory s jednoduchým KERSem.

Má se za to, že Mezinárodní automobilová federace své záměry dále přiblíží tento týden. Při hledání zájemců o dodávky alternativních motorů se jí přihlásili čtyři výrobci motorů: AER, Ilmor, Mecachrome a RML (Cosworth se nepřihlásil).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy