Pirelli letos zaznamenává více chvály, test v Abú Zabí jim ale ani zdaleka nestačí

Pirelli | foto: Pirelli

Podle sportovního ředitele Pirelli, Paula Hemberyho, jeden den pro testování pneumatik zdaleka nestačí, pokud mají u svých produktů dosáhnout významného pokroku.

Po Velké ceně Abú Zabí se v úterý 1. prosince uskuteční dvanáctihodinový test pneumatik, na kterém se týmy dohodly po týdnech diskusí. Nás nejvíce mrzí, že z něj byla vyloučena média, proto vám z něj v jeho průběhu nebudeme moci poskytnout aktuální informace - shrnutí přineseme až po jeho skončení.

Nebudou moci zkoušet žádné nové díly ani jakkoliv měnit auta, pracovat se bude výlučně na pneumatikách dle programu Pirelli pro každý vůz. To byla jedna z věcí, kterou italský výrobce podmínil své setrvání v F1. Jeden den mu ale dle jejich slov trn z paty rozhodně nevytrhne.

"Abych byl upřímný, tak to ani zdaleka nestačí. Jedná se jen o jeden den, aspoň ale máme špičkové týmy a mnoho špičkových pilotů, kteří budou testovat, aby nám poskytli zpětnou vazbu pro změny, které provádíme," popisuje Hembery.

Pneumatiky nebudou během testu v Abú Zabí barevně označeny, týmy se budou věnovat výlučně programu Pirelli | foto: Pirelli

"Jde jen o jednu změnu směsi [ultra-měkkou, pozn. red.], my však zkoumáme strukturální změny, které nám poskytnou jemně odlišnou výkonnost, pokud jde o integritu. Auta zrychlují a velikost pneumatik se nemění, proto s tím neustále bojujeme," vysvětluje sportovní ředitel italského monopolního dodavatele pneumatik pro F1.

"Musíte být velmi opatrní, protože týmy jsou všechny odlišné a jeden z nich může dělat něco jinak než ostatní. Navrhli jsme produkt pro ty nejextrémnější podmínky, hodně tedy pracujeme také na hlediscích týkajících se integrity," pokračuje Hembery.

Chvála a relativita kritiky
Letos jsme se sice častěji setkávali s jednozastávkovými strategiemi během závodů, než dostali zadáno, Pirelli se přesto dočkalo více chvály než kritiky: "Nejdůležitější věcí, kterou je třeba říct, je to, že lidé říkají hezké věci, o kterých se nikdy nepíše," zdůrazňuje šéf společnosti vyrábějící pneumatiky.

Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery | foto: Pirelli

"A zaznamenali jsme mnohem více hezkých věcí, které byly vyřčeny, než negativních. Taková je povaha médií - zaměřují se na to špatné a nevytvářejí titulky, pokud někdo řekne něco dobrého. A tak tomu v těchto dnech není jen u motorsportu, ale téměř ve všem.

Když tedy lidé říkají, že to musí být těžké čelit kritice, tak ve skutečnosti to je relativní. Je to prostředí kompromisů. Pracujete na špici technologie s některými velmi soutěživými týmy, které tlačí na limity, proto někdy činíte rozhodnutí, která také nejsou populární. Přesto to stále poskytuje globální platformu, která nepřekonává žádná jiná forma motorsportu," dodává Hembery.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy