Zpráva Renaultu z Brazílie: Spolehlivost nezakrývá zklamání z výkonu nového motoru

Renault v Brazílii neprožil dvakrát úspěšný debut nového motoru | foto: Red Bull Content Pool

Jak hodnotí Renault své účinkování v Brazílii, kde nasadil část svého vylepšení v hodnotě 7 žetonů - motor s vnitřním spalováním, zatímco debut nového turba, na který spotřebovali 4 žetony, byl odložen na neurčito?

Dva Renaultem poháněné vozy dojely ve Velké ceně Brazílie na bodech. Daniil Kvjat z Red Bullu projel šachovnicovou vlajkou jako sedmý, zatímco Max Verstappen z Toro Rosso jako desátý.

 

Klíčové body závodu

- Daniil Kvjat startoval ze šestého místa na roštu, ale Bottas ho předjel hned po rozjezdu, a tak se propadl na sedmé. Naháněl Hülkenberga před sebou na šestém místě a dojel necelou sekundu za ním. Předjet je však nedokázal.

- Daniel Ricciardo s Red Bullem startoval z 19. pozice kvůli penalizaci za nasazení nové specifikace ICE (motoru s vnitřním spalováním). Do konce prvního kola byl čtrnáctý, poté v poli dosáhl velkého pokroku, když se dostal přes Nasra a Maldonada [zde nejspíše mysleli Péreze - pozn. red] na 12. příčku. V cíli byl klasifikovaný na 11. poté, co byl Maldonado po závodě penalizován [zde se Renault opět plete: Maldonado si svůj trest odpykal při druhé zastávce, oba se posunuli vpřed po vyloučení Massy - pozn. red.].

- Max Verstappen s Toro Rosso ukázal výbornou výkonnost, když bojoval s Force Indií Sergia Péreze a oběma Lotusy o umístění na bodech. Předvedl parádní manévr na Péreze v Sennových esíčkách v 32. kole, o pár kol později jej ale předjel Grosjean. Zpět na body se dostal v 68. kole po manévru na Pastora Maldonada.

- Zdá se, že se u Carlose Sainze při cestě na rošt znovu objevil problém, který narušil v sobotu jeho kvalifikaci. Startoval z boxové uličky, ale po několika zatáčkách odstoupil, když se problém ukázal znovu.

Kjat a Verstappen dojeli na bodech, Ricciardo mimo první desítku, Sainz skončil záhy po startu | foto: Red Bull Content Pool

Rémi Taffin, provozní ředitel
Z mnoha důvodů šlo pro všechny u Renaultu Sport F1 o náročný víkend a naše myšlenky byly přirozeně zpět v Paříži s oběťmi útoků a s jejich rodinami. Z technického pohledu jsme si vyzkoušeli nové vylepšení ICE ve voze Daniela Ricciarda.

Motor fungoval spolehlivě, ale žel nepřinesl očekávané vylepšení ve výkonnosti. Přesto spolehlivý provoz zajistil, že jsme získali spoustu dat k analýze toho, jak se můžeme posunout dopředu v posledním závodě roku a v zimě. Daniil a Max absolvovali solidní závody a byli schopni bojovat o pozice, nešlo ale o ten nejpamětihodnější víkend, mám-li být upřímný.

Cyril Abiteboul, generální ředitel
Naše myšlenky byly tento víkend zejména s našimi přáteli, rodinami a kolegy v domovském městě v Paříži. Všechno ostatní bylo zastíněno touto tragédií. Na dráze jsme odjeli solidní, ale nezajímavou velkou cenu.

U Daniela Riccarda jsme poprvé nasadili vylepšený ICE s vědomím, že kvůli tomu dostaneme těžkou penalizaci na startovním roštu za relativně minimální výkonnostní zisk.

Pro nás ale bylo klíčové to podstoupit, abychom získali co nejvíce možných informací pro další fázi našich vývojových plánů. Vylepšení fungovalo spolehlivě, ale nyní musíme prozkoumat data získaná během víkendu, abychom mohli využít jeho plný výkonnostní potenciál a přizpůsobit tomu naši vývojovou strategii.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy