Připusťme ale, že Cuoghiho odchod provázely dramatické okolnosti, protože Enzo Ferrari, rozlícený Laudovou "dezercí za třicet štanglí salámu" a Ermanovou nerozhodností prostě šéfmechanika na místě vyhodil.
To rozhodně není případ Grosjeanova závodního inženýra. Ajao Komatsu se rozhodl, že bude Francouze následovat do nové stáje Haas F1 Team. Japonec působí u nynějšího Lotusu od roku 2006 a s Grosjeanem spolupracoval od jeho opětovného příchodu k týmu v roce 2012. Jejich společným úspěchem je devět pódiových umístění. Komatsu byl letos povýšen do pozice závodního šéfinženýra.
Když Grosjean ohlásil odchod, vyslovil Komatsu přání ho následovat. Zatím ještě není jisté, jestli Japonec bude v týmu Haas fungovat jako závodní šéfinženýr nebo bude k dispozici přímo Grosjeanovi. Haas jeho příchod pochopitelně vítá, protože už v minulosti vyslovil názor, že pro tým jsou důležití zkušení matadoři. Z toho důvodu také angažoval několik bývalých zaměstnanců týmů Caterham a Marussia.
"Myslím, že je to součástí vývoje, když máme takové lidi k dispozici. Řekl bych, že spojení s Ferrari a angažmá Grosjeana nám umožňuje přilákat zkušenější personál, takže podobné vztahy s lidmi, kteří už v F1 něco absolvovali, nám pomáhají," dodává Gene Haas.