Prohlášení týmů po závodě v Mexiku: "Najel do zatáčky, jako bych tam nebyl"

Souboj Finů dopadl tentokrát špatně pro Kimiho | foto: Scuderia Ferrari

Jak hodnotí dnešní závod v Mexiku jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Nico Rosberg, 1. místo
Je to fantastické! Skvělá bitva s Lewisem a jsem opravu moc, moc rád, že jsem zvítězil. Je to nejlepší pódium roku a skvělé místo, kde se mi to podařilo. Minulý týden jsem hodil za hlavu. Přístup jsem měl stejný jako vždy a cítil jsem se dobře, dobré auto, rychlost, kontroloval jsem Lewise a sledoval ho a když mě dojížděl, šlápl jsem na to. Minulý týden to bylo podobné, byla to jen ta jedna chyba.

Nesoustřetím se nyní na 2016, zbývají dva závody, stále mám motivaci a chci vyhrát. Co se nového okruhu týče je to vždy výzva ohledně nastavení, obrubníků, triky a já se vše rychle naučil. Nemám vysvětlení na tak dobré kvalifikace, které byly poslední dobou, ale jsem spokojen a jsem na správné stopě.

Lewis Hamilton, 2. místo
Nico jel skvěle. Nikdy jsem neviděl dav jako tento. Je to tu jako na fotbalovém zápase! Nebylo to dnes nijak těžké, byla to zábava a tým odvedl dobrou práci a Nico jel bez chyby. Udělal jsem, co jsem mohl a tlačil na to, ale ztratíte tolik přítlaku, když jedete za někým a také zde není moc přilnavosti. A to to ztěžuje.

Co se zastávky týče, tým mi řekl, že má obavu o bezpečnost a nevím, jestli to přišlo od Pirelli nebo tak a tak jsem musel do boxů. You asked for feedback about the set of tyres. What did they tell you? Snažil jsem se dostal co nejlbíž aniž bych uvařil brzdy a tohle je maximum.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Nico byl dnes bezpochyby lepší. Ale já a všichni jsme se obávali o dojetí do cíle kvůli brzdách a jejich teplotám. Co se zastávek týče a Lewisově neochotě zajet do boxů - musel, protože jsme změnili strategii kvůli opotřebení pneumatik a oba museli do boxů.

Toto Wolff, šéf týmu
Velkolepé! Máme tři auta nahoře. Byl to neskutečný víkend ze strany Nica. Předvedl skvělý výkon a celý den dominoval. Vždy, ho už všichni odepíší, tak se vrátí zpět a vyhraje.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 3. místo
Nejprve chci velmi poděkovat týmu, odvedli mega práci a závodili jsme jako vítězný tým. Trošku jsme se ťukli s Kimim, nemuselo to tak dopadnout, ale nenechal mi žádné místo. Nemá cenu to ale řešit, prostě se to stalo. Jsem ale velmi spokojen. Každé naše rozhodnutí bylo správné. Po té smůle je tohle dobrá odměna. Je to skvělý pocit.

Felipe Massa, 6. místo
Pozitivní závod pro celý a byl to dobrý souboj s Red Bully a vyšli jsme z toho s pódiovým umístěním, což je povzbudivé na trati, která jim sedne více než nám. Z mého pohledu závod nebyl nejlepší, trápil jsem se se zadními pneumatikam a ztratil pozice hlavně ve druhém stintu. Po safety caru se mi též moc nedařilo a nepodařilo se mi přejdet vozy přede mnou, takže jsem trošku zklamaný. Jako tým ale můžeme být spokojeni.

Rob Smedley, šéfinženýr
Celkově je to pozitinví den. Tým se s novým okruhem vypořádal dobře. Red Bully byly silné, takže je dobré, že jsme získali více bodů. V poslení době nám pár pódií uniklo, takže je skvělé být zase zpět. Udělali jsme dobrá strategická rozhodnutí a piloti jeli skvěle stejně jako dobře fungoval celý tým.

 

RED BULL

Daniil Kvjat, 4.
Byl to dobrý závod a pro tým jsme získali solidní porci bodů. Po zajetí safety caru jsem na rovince nemohl nic dělat, bylo to jen o maximální rychlosti. Můžeme se stát zase mistry světa, pokud budeme mít dostatečný výkonu. Svému týmu do budoucnosti věřím.

Daniel Ricciardo, 5.
Víceméně jsme dnes získali maximum. Daniil vypadal celkem dobře. Já jsem měl v prostředním stintu větší rychlost, ale nemohli jsme předjet Williamsy, dokud jim nezačaly degradovat pneumatiky. Po restartu jsem cítil příležitost, ale měkké pneumatiky byly při zpětném pohledu špatnou volbou. Měl jsem zkusit další tvrdou sadu, něco jiného.

Pokud jde o náš kontakt s Vettelem, také z toho nemám radost. Byl jsem na vnitřní straně a najednou přišel náraz. Najel si do vrcholu zatáčky, jako bych tam nebyl.

Christian Horner, šéf týmu
Daniil jel fantasticky, oba kluci. Po safety car fázi se pole sjelo, při restartu jsme ale byli snadnou kořistí na rovince. Je trochu smutné, že po takové výkonnosti jsme nedosáhli na pódium.

Získali jsme solidní body. Jak jsme na tom s výkonností, to můžete vidět ze sektorů. Podpora z Milton Keynes je fantastická, jen jsme přišli o podium.

Na vyřešení situace s motorem tvrdě pracujeme, snad se nám to podaří. Je tam několik zablokovaných věcí, ale nějak si proklestíme cestu. S časovým plánem jsme na štíru, chtěli jsme mít rozhodnuto v říjnu, k tomu ale nedošlo – snad už brzdy. Konečný termín musel být posunut.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 7. místo
Byl to dobrý závod, i když jsem jel většinu času sám. Víc jsme získat nemohli, takže jsem za výsledek velmi rád. Safety car mi pomohl, což bylo štěstí, ale potřebovali jsme dobrý výsledek. Rychlost byla dobrá a udrželi jsme si pozice. Jsem spokojen a dostal jsem se konečně na body po náročném období. Byl to pro mě čistý závod bez chyb a potíží. Museli jsme zvládnout teplotu pneumatik i brzd a z tohoto úhlu pohledu to bylo náročné. Atmosféra byla jedna znejlepších, kterou jsem kdy zažil, bylo to speciální. Fanoušci byli skvělí.

Sergio Pérez, 8. místo
Byl to hodně těžký závod. Když zajel do garáže safety car zjistil jsem, že ostatní mají nové pneumatiky a já si říkla, proč jsme nezajeli také do boxů? Možná šlo o nedorozumění ohledně měření, protože jsme mysleli, že místa získáme, ale nebylo tomu tak. Je tedy hodně co analyzovat. Ale byl to krásný víkend, který si budu navždy pamatovat, cítím se, jako bych byl adoptován a byl Mexičan. Výsledek je důležitý i pro nás boj v tabulce šampionátu.

Vijay Mallya, šéf týmu
Týmový výkon to byl dnes dobrý. Až do safety caru jsme tvrdě pracovali, abychom je dostali do konkurenceschopných pneumatik a udělali jsme správná rozhodnutí. Nico jel na dvě zastávky, takže mu to hrálo do karet, ale Checo měl smůlu, narušilo to jeho jednozastávkovou strategii a práci s pneumatikami na jedničku. Ale i tak to zvládl perfektně. Bylo důležité, že oba vozy získali body a posíli jsme si tak pozici v tabulce konstruktérů. Jsem na tento výsledek pyšný a těšíme se nyní na Brazílii a Abú Zabí.

 

TORO ROSSO

Max Verstappen, 9. místo
Povedl se mi start a dostal jsem se až na 6. místo zkraje závodu. To bylo skvělé, jenže pak jsme začali pozorovat celkové problémy s přehříváním auta. To nás stálo velké slevení z tempa. Musíme ale zůstat pozitivní, 9. místo bylo dnešním možným maximem. Jsem nadšený tím, že jsem získal body. O trošku jsme snížili ztrátu na Lotus v boji o 6. místo v poháru konstruktérů. V Mexiku byla skvělá atmosféra, celý víkend byl neuvěřitelný. Fanoušci mají velké nadšení. Bylo skvělé pozorovat, jak našemu sportu rozumí.

Calos Sainz, 13. místo 
Můj poslední stint byl ve srovnání s těmi dvěma ostatními katastrofální. Byli jsme rychlí, měli jsme dobrý rytmus a mohli jsme uvažovat o bodech. Bohužel se mi začal přehřívat motor a brzdy. To mě stálo asi 2 vteřiny na kolo. Nevím, co se stalo, zanalyzujeme to. S poslední sadou pneumatik jsem měl čas získátávat a ne ztrácet. Jinak tato trať je pro mě docela nudná. Nikdy jsem ji nemohl jet opravdu podle svého rytmu.

Franz Tost, šéf týmu
Prvně chci pogratulovat organizátorům této Grand Prix, jde o skvělý okruh. Atmosféra byla úžasná, diváci by si zasloužili zajímavější průběh závodu. My jsme odjeli závod s průměrnou rychlostí, museli jsme vozy zpomalit, abychom udrželi pod kontrolou teploty. Jezdci odvedli skvělou práci. Max byl 9., což bylo za těchto podmínek maximem. Carlos měl na konci závodu potíže s vybracemi, takže nemohl tlačit jako obvykle a nezískal žádné body. Ztrátu na Lotus jsme stáhli o jeden bod, teď mají náskok 6 bodů a do konce roku zbývají dva závody. Kvůli dlouhé rovince v Brazílii to asi pro nás nebude dobrý závod, okruh v Abu-Dhabí by nám měl sedět lépe. I tak na to budeme tlačit, abychom vybojovali 6. místo mezi týmy.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 10. místo
Bylo skvěl tu vidět tolik lidí, jsou skvělí a bylo radostí před nimi závodit. Je dobré získat bod, i když jen jeden, byl to dlouhý závod a museli jsme toho hodně zvládnout. Auto bylo na středně-tvrdé sadě dobré, na měkké to bylo horší. Safety car znamenal, že jsme museli zariskovat a zajet do boxů. Bylo to hodně o hledání přilnavosti a trať se rozhodně zlepšovala. Příští rok to bude ještě větší zábava, až se přilnavost zlepší.

Pastor Maldonado, 11. místo
Byl to dobrý závod a je dobré dojet s takovým aplauzem od fanoušků a snahou předjet Romaina. Myslel jsem, že se budeme s brzdami více trápit, ale vše bylo pod kontrolou a jsem zklamán, že jsem nezískal body. Byl to dobrý start, ale při první zastávce jsem ztratil čas, bylo těžké předjíždět, byl jsem sice rychlejší než Romain, ale nešlo to. 

Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmu
Fantastický návrat F1 do Mexika. Dobrý závod od obou našich pilotů a bylo to mezi nimi hodně těžké, dali do toho vše. Byl to skvělý závod a atmosféra a fanoušci skvělí. A nyní už zbývají do konce sezóny jen dva závody. 

 

SAUBER

Marcus Ericsson, 12. místo
Celkově to pro nás byl těžký víkend. je jasné, že jsme chtěli body, ale 12. místem jsme na ně nedosáhli. Se svým výkonem a strategií můžu být spokojen. Celý závod mě trápily přehřívající se brzdy. Bylo to výzvou, ovlivnilo to náši výkonnost. Podíváme se na to nejen s ohledem na závod v Brazílii.

Felipe Nasr, nedokončil
Byl to těžký závod, který jsem díky problémům s brzdami nemohl dokončit. Co se managementu brzd týče, dělal jsem, co jsem mohl. Výpadku jsem ale nemohl zabránit. Auto jsem musel v zatáčce číslo 13 odstavit. To byla opravdu škoda, nejen pro mě, ale i pro tým - týká se to nás všech. Na tento problém musíme najít nějaké řešení.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Věděli jsme, že to bude těžký závod. Dle očekávání byly brzdy největší výzvou. Oba jezdci do toho dali vše. U Felipeho to bohužel nestačilo, zatímco Marcus svůj management [brzd] zvládal v rámci závodu dobře, a tak mohl dojet závod do cíle. Jako 12. ale zůstal jeho výkon nedoceněný.

 

MCLAREN

Fernando Alonso, nedokončil
Po včerejšku jsme měli problém s elektrickou částí motoru. Už jsme neměli čas ho vyměnit poté, co jsme přišli na to, kde je problém. Zjistili jsme to pomocí testů, které jsme udělali dnes ráno. Z respektu k divákům jsme se rozhodli, že odjedeme alespoň jedno kolo. V prvních třech zatáčkách jsem ztratil čtyři nebo pět pozic. Pak jsem zajel do boxů, abych odstoupil.

Jenson Button, 14. místo
Mexičtí fanoušci by na sebe měli být velice hrdí, byli tu po celý víkend fantastičtí. Naopak, o mém závodu toho moc pozitivního říci nemohu. Ostatní auta byla signifikantně rychlejší na rovince než my.

Co je pozitivní, že ve srovnání s auty ze středu pole jsme byli rychlejší v posledním sektrou. Předjížděli nás na rovince, ale pak jsme je chytili v posledních zatáčkách. Ale abych byl upřímný - myslím, že ve srovnání s ostatními týmy jsme ztratili v této vysoké nadmořské výšce více výkonu

Eric Boullier, závodní ředitel
Bohužel, ještě před začátkem dnešního závodu jsme věděli, že jej Fernando téměř s jistotou nedokončí. Naším problémem bylo, že rotační senzor uvnitř jeho MGU-H byl od včerejšího večera nestabilní. Bylo tak velmi nepravděpodobné, že by dnes mohl odjet spoustu kol. Ale on se o to chtěl vehementně pokusit, protože je to závodník a extrémně chtěl předvést fanouškům dobrou show. 

Jenson závod naopak dokončil, což bylo pozitivní. Co už tak pozitivní nebylo, je, že to bylo až na 14. místě. Jak jsme říkali celý víkend, tento okruh neseděl našim autům, takže jsme opravdu nebyli schopni zabojovat o body. 

 

MANOR

Alexander Rossi, 15. místo
Měj jsem dobrý start a nájezd do první zatáčky a byl jsem rád, že jsem za sebou udržel tři mistry světa, i když jen krátce. Začalo to dobře, ale po pár kolech jsem se na těch pneumatikách trápil. Naštěstí ten druhý už  byl lepší a byl jsem zpět v boji. Byl jsem rychlejší než druhé auto, takže jsem ho brzy dojel a i předjel. 25% závodu bylo náročných, ale zbytek byl fantastický. Bylo to skvělé, jeden z mých nejoblíbenějších závodů a ten výsledek je jen třešničkou na dortu spolu s fanoušky. Už se však nemohu dočkat Brazílie.

Will Stevens, 16 místo
Jsem z výsledku zklamán poté, co jsem 46 kol jel před Alexandrem. Na začátku jsem měl dobré auto, ale změnili jsme strategii ze dvou na jednu zastvku, což nebylo dobré, protože jsem se na středně-tvrdé sadě trápil. A ten dlouhý stint prostě nefungoval.

Alexander zajel skvěle a i když výsledek není takový, ve který jsem doufal, tak jsem se dokázal během víkendu po minulých zklamáních v závodech zlepšil. Miluji Mexiko, bylo to tu fantastické a už se těším na příští rok. Teď se však budu soustředit na poslední dva závody sezóny.

John Booth, šéf týmu
Z mé židle na boxové zídce to byl stejně vzrušující závod mezi našimi vozy jako meze Mercedesy. Byla to nemilostrdná, ale férová bitva. Alexander v ní zvítězil, ale mohlo to být i obráceně. Bylo také skvělé, když Alexander ke konci zajel nejrychlejší kolo. Týmový výkon to byl skvlěý. Fanoušci byli neuvěřitelní a jsem rád, že se sem F1 vrátila. Snad budou další dva závody stejně tak fascinující.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, nedokončil
Zdálo se mi hned na startu, že je něco špatně. Měl jsem ušlý vzduch v pneumatice. Pak přišly hodiny a nakonec nehoda, která mě vyřadila ze závodu. Pro nás, jako tým, to nebyl vůbec dobrý den. Auto bylo dobré a mohli bychom dostat Mercedesy pod tlak. Ale celý 'vlak' [startovní pole] mi po defektu už ujelo. Byla to moje chyba a už jsem se omluvil. Asi jsem se snažil až moc.

Kimi Räikkönen, nedokončil
Dotkli jsme se. Já jsem přišel o kolo [ve skutečnosti zlomené zavěšení] a to byl konec závodu. To je život. Hmmm... Možná, že mi chtěl oplatit stejnou mincí [narážka na incident z konce VC Ruska]. Nečekal jsem nic moc jiného, když byl vedle mě. Nemám víc, co bych k tomu řekl. I kdybych s ním promluvil, nic by to na výsledku nezměnilo. Ve výsledku to nebyl dobrý víkend, ale pozitivní byla naše rychlost.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Během sezony jsme se již několikrát dotkli nebe, dnes jsme se ale dotkli dna. Dnešní závod nám dal lekci z pokory a poznání, že se musíme jako tým stmelit a posílit charakter každého z nás. Už včera jsme viděli, že jsme schopní reagovat na potíže, když jsme museli ve velice krátkém čase nahradit u Kimiho vozu motor a převodovku.

Za dnešek nikoho nelze vinit: jako tým vyhráváme i prohráváme. Lituji, že jsme nedosáhli žádného výsledku, byli jsme tu opravdu rychlí, ale takové jsou závody, kohokoli může potkat špatný den. Nic to však nemění na našich záměrech, Sebastian ještě může Rosberga dostihnout a a Kimimu se totéž může podařit v případě Bottase.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy