Bernie Ecclestone, který je také pro zavedení podstatně levnějších motorů, v Austinu uvedl, že se s prezidentem FIA Jeanem Todtem shoduje a že se v pondělí dočkáme oficiálního oznámení z Paříže.
"FIA ve shodě s FOM navrhovala na poslední schůzce Strategické skupiny princip stanovení maximální ceny za motor a převodovku pro klientské týmy. O těchto opatřeních se hlasovalo a většina byla pro," stojí v prohlášení FIA.
" Ale Ferrari se rozhodlo jít proti tomu a využilo právo veta, které je dlouho zakotveno v dohodách, kterými se řídí F1. V zájmu šampionátu se FIA rozhodla, že nepodnikne právní kroky vůči Ferrari za využití svého práva veta," zdůvodňuje FIA.
V podstatě tím uznává, že Ferrari má v F1 výsadní postavení, když může zamítnout kterékoliv navrhované technické pravidlo, na kterém se shodnou všichni ostatní. Má se ale za to, že toto právo využilo poprvé v historii sportu navzdory situaci, kdy vysoké ceny za hybridní pohonné jednotky likvidují týmy. V původním návrhu stálo, že výrobce nesmí aktuální specifikaci prodávat za více než 12 milionů dolarů a rok starou specifikaci za více než 8 milionů dolarů.
Jak na to?
FIA proto přichází s novým plánem: od roku 2017 prosadit standardizovanou a levnou pohonnou jednotku. Jak to hodlá provést? "FIA zahájí s akcionáři konzultace, které se budou týkat možného zavedení klientského motoru, jenž bude dostupný od roku 2017."
"Po těchto konzultacích by mohli být vyzváni zájemci k účasti v tendru na tento klientský motor, jehož cena bude mnohem nižší než u současných pohonných jednotek.
S podporou FOM bude FIA pokračovat ve svých snahách o zajištění udržitelnosti dlouhodobého vývoje šampionátu a poohlédne se po řešeních, která by to pomohla dosáhnout. Žádá všechny týmy o pozitivní příspěvek k úspěšnosti tohoto přístupu prostřednictvím návrhů a iniciativ v zájmu šampionátu a jeho dlouhodobého pokračování," stojí v závěru oficiální zprávy FIA.