V Austinu za deště začal nejlépe Rosberg, Alonso s novým motorem na rovinkách čtvrtý

Nico Rosberg za deště | foto: Daimler AG

AUSTIN - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku před Velkou cenou Spojených států předvedl Nico Rosberg, Lewis Hamilton skončil čtvrtý. Mezi duo Mercedesu se vklínily Red Bully - Daniil Kvjat s Danielem Ricciardem. Fernando Alonso s novým motorem Honda byl na rovnce čtvrtý nejrychlejší, kddyž dosáhl 320 km/h.

Do prvního tréninku se s Manorem připravoval domácí Alexander Rossi. Jeho monopost byl zkrášlen americkou vlajkou vyvedenou na bočnicích zadního křídla. Z testovacích pilotů dostává šanci Raffaele Marciello u Sauberu, zaskakuje za Felipeho Nasra.

Jako první se na dráhu v 17 hod našeho času vydal Ericsson na pneumatikách do deště (označeny modře), po pár sekundách se za ním vydali piloti Ferrari a Williamsu se stejným druhem pneumatik. Piloti v úvodu tvrdí, že jsou podmínky na dráze celkem ucházející.

Ferrari nasazuje nový motor, ale ne užší a výkonnější vývojovou verzi pro rok 2016, pouze čerstvou specifikaci, která byla představena v Monze. Důvod je prostý: ujetá vzdálenost na těch předchozích pohonných jednotkách. Nová verze na dynamometru údajně ještě nedosahuje kýžených výsledků, navíc je k ní třeba novou převodovku, což by znamenalo propad o dalších 5 míst k deseti trestným, které dostanou v neděli.

Po 6 min si Maldonado stěžuje na potíže s převodovkou - po dvou přeřazeních nahoru mu zařadila neutrál. Mechanici mu ji poté mění, Venezuelan se zřejmě nevyhne penalizaci (+5 míst). Všichni piloti se po jednom instalačním kole vracejí do boxů, přechodné pneumatiky (značeny zeleně) si zkoušejí Ericsson ve svém druhém pokusu a Button hned při svém prvním výjezdu.

McLaren zde má nový aerodynamický balík (přední křídlo, podlaha), s novým motorem Honda jezdí ale jen Alonso. V paddocku se vážně hovoří o tom, že Red Bull začal o dodávkách motorů pro příští sezónu jednat s Hondou. McLaren tuto smlouvu ale může vetovat. Bude se mu to zamlouvat? Pořád je ale pravděpodobnější, že rakouský tým si vybere motor Renaultu, byť i neznačený. V poslední době také nabírá hodně specialistů na motory. Je možné, že se bude snažit v budoucnu postavit vlastní pohonnou jednotku.

Ericsson se po dlouhé rovince řítí rychlostí 300 km/h a po 11 min zaznamenává první měřené kolo: 2:01,087 min na přechodných pneumatikách.

Zadní křídlo Alexandra Rossiho | foto: Manor Racing

Po 18 min zvládá Rosberg kolo za 1:55,102 min na přechodných pneumatikách, na rovince dosahuje 302 km/h. Za sucha se ale piloti budou blížit až 340 km/h.

Po 22 min dostává Räikkönen pokyn, aby zajel do boxů, protože má problém s brzdami. Na rovince je v té chvíli nejrychlejší - 309 km/h. Na okruhu se začala objevovat suchá stopa a všichni přešli na přechodné pneumatiky.

Bottas po půl hodině málem porazil své mechaniky poté, co při zastavování dostat nedotáčivý smyk. Ti však pohotově uskočili, naštěstí se nikomu nic nestalo a Fin se jim rádiem hned omlouval.

Rosberg po 40 min zaznamenal zlepšení na 1:53,989 min (315,2 km/h), za něj se zařadily oba Red Bully, které váhají s nasazením nového motoru Renaultu - podle simulací by jim měl přinést jen 0,15 s na kolo. Hamilton figuroval až na čtvrtém místě. Na rovince byl lídr šampionátu ale druhý nejrychlejší (314,7 km/h).

37 min před koncem komisaři pilotům konečně povolili používat DRS. Alonso poté na rovince překonal i Mercedesy, když dosáhl rychlosti 320 km/h a desátého času (1:57,230 min). Jeho nový motor zní jinak než starší specifikace za zády Buttona. Nejblíže byl Španělovi Bottas s 317 km/h. Valtterimu náležela 14. pozice (1:57,740 min).

Sauber letos dosahuje nekonzistentních výkonů, občas je úplně vzadu, občas vpředu kolem pátého místa. Jeho piloti to včera vysvětlovali tím, že jejich monopost má z různých důvodů velmi úzké rozpětí nastavení, při kterém funguje.

Ke konci se blížila další přeháňka a piloti přílišnou aktivitou nehýřili - kroužili jen Bottas a Alonso. Pilot McLarenu se zlepšil na 1:56,839, mladík Williamsu na 1:57,318 min.

Nejrychlejší čas tedy zůstal Nicovi Rosbergovi, Mercedes i v Austinu vypadá nejlépe. Piloti jezdili až do konce na přechodných pneumatikách, počasí jim tedy příliš nepřálo. Podmínky nemají být lepší ani ve druhém tréninku ani v sobotu.

Maximální rychlosti: 1. Massa 326; 2. Raikkonen 323; 3. Bottas 322; 4. Alonso 320; 5. Ericsson 317; 6. Marciello 316 km/h.

Přehled všech kol: PDF.

 

Výsledky:

GP USA (Circuit of the Americas)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:53,989 / -
2. 26 Daniil KVJAT rusInfiniti Red Bull Racing1:55,224 / +1,235
3. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:55,592 / +1,603
4. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:55,667 / +1,678
5. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:55,693 / +1,704
6. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:55,710 / +1,704
7. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rosso1:55,969 / +1,980
8. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:56,326 / +2,337
9. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:56,839 / +2,850
10. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:56,866 / +2,877
11. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:57,081 / +3,092
12. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:57,139 / +3,150
13. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:57,495 / +3,506
14. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:57,518 / +3,529
15. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:58,319 / +4,330
16. T Raffaele MARCIELLO itaSauber F1 Team1:59,431 / +5,442
17. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:59,743 / +5,754
18. 53 Alexander ROSSI usaManor Marussia F1 Team2:01,154 / +7,165
19. 28 Will STEVENS gbrManor Marussia F1 Team2:01,907 / +7,918
20. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team- / -

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy