Článek 5.4 nově upravených pravidel říká, že "maximální počet závodů šampionátu v jedné sezóně činí 20." Dalo by se dodat slavnou hláškou z filmu Eva tropí hlouposti "Tečka. A puntik tam". Jenže Bernieho nemůže taková záležitost vůbec vyvést z míry. S Grand Prix Evropy v Ázerbajdžánu a navrátivší se Grand Prix Německa to vychází na jedenadvacet zastávek smečky F1.
Všeteční novináři se pochopitelně Ecclestonea ptali, zda počet podniků v kalendáři pro příští rok omezí, on však přešel do protiútoku: "Ne, nemyslím si, že bude potřeba ten počet snižovat. Možná ještě nějaký závod přidáme." Kalendář s více než dvaceti Grand Prix je nejen v rozporu s uvedenými pravidly, ale také v nelibosti u členů jednotlivých stájí, kteří putují po jednotlivých štacích s rodinou a dětmi.
Bernie Ecclestone s odpovědí na otázku, jaký je podle něj ideální počet závodů v jedno sezóně, dlouho nepřemýšlel. "Vůbec by mi nevadilo, kdybychom měli tolik závodů, kolik je jen možné zvládnout. Jsem toho názoru, že by to mohlo být až 22 Grand Prix," uvedl pro noviny Rossijskaja Gazeta.
Když F1 začínala, měla sezóna pouhých sedm závodů - včetně Grand Prix USA v Indianapolisu, kam až na vyslovené výjimky evropští piloti nejezdili. Byl to také nejnižší počet závodů v šampionátu společně s rokem 1955. Poprvé se jelo více než deset závodů v sezóně 1958, méně než deset Grand Prix absolvovali piloti naposledy v roce 1966. Patnáctku závodů pokořila formule 1 v roce 1974, když se o tři roky později jelo 17 Grand Prix, všeobecně se tvrdilo, že už jde o počet pro piloty, týmy i diváky neúnosný. Od 80. let se jezdívalo pravidelně 16 Grand Prix, od nového milénia jsme se propracovali až k doposud rekordním 20 závodům (2012). Co nás čeká za pár let?