Zázraky se však dějí a když máte v týmu šikovné odborníky a hlavně štěstí, můžete i něco ušetřit. Ačkoliv McLaren prohlásil, že ještě nikdy v historii týmu nezaznamenali tak vysokou teplotu u jakékoli převodovky, nepotvrdily se obavy, že došlo k nenapravitelným škodám.
Jak uvedl server Motorsport.com, hlavní příčinou přehřívání převodovek byla gumová drť pneumatik a spadané listí na trati - tato směs ucpala chladič oleje převodovky a teplota tím začala hrozivě narůstat. Z toho důvodu došlo k přerušení elektrických senzorů, takže inženýři na boxové zídce neměli možnost sledovat pohyb teplot v převodovkách. Proto bylo rozhodnuto stáhnout oba vozy z trati, než aby došlo k dalšímu poškození.
"Pokud převodovka pracuje v režimu extrémních teplot, dochází ke katastrofálnímu poškození vnitřních komponentů: ocel ztrácí pevnost a zuby ozubených kol se lámou. Uhlík se znehodnocuje a ztrácí své strukturální vlastnosti. Jak jsme se však ujistili, skříně převodovek zůstaly neporušené, přestože teplota překročila maximální navrženou hodnotu až o 45 %," popisuje proces generální ředitel McLarenu Jonathan Neale.
Podle jeho názoru má na "přežití" komponentu také zásluhu skvělá kvalita maziv společnosti ExxonMobil. "Jenom to poukazuje na vynikající vlastnosti jejich oleje do převodovek. Vrátili jsme díl do továrny, zkontrolovali převody, spustili jej na dynamometru a zjistili, že v žádné funkci se nevyskytují problémy.
Když si uvědomíte zatížení uvnitř tohoto zařízení a skutečnost, že většinu času je olej jen tenkým filmem na krytech, je to jen potvrzení vysokého kreditu technologie Mobilu," vysekl Neale poklinu dodavatelům oleje.
"Když jsme porovnali záznamy z našich archivů, tak tyto skříně vydržely vůbec nejvyšší provozní teplotu, jakou jsme kdy zaznamenali. A přesto na dynamometru vykazovaly funkčnost shodnou se zcela novými kusy. Tyhle převodovky doslova povstaly z mrtvých - je to neuvěřitelný případ," kroutí hlavou Neale.