Nasadí Red Bull v USA nový motor? Renault čeká dobré výkony i se starým

Red Bull se rozhodne až v Austinu, jestli využije novou specifikaci Renaultu | foto: Red Bull Content Pool

Renault do USA veze svou novou vylepšenou pohonnou jednotku, věří ale, že dobrých výsledků může dosáhnout i se starší specifikací, pokud se Red Bull rozhodne zůstat u ní.

Renault do vylepšení své pohonné jednotky před závodem v Austinu investoval 11 ze svých 12 žetonů. Jestli s ní ale Red Bull nastoupí či nikoliv, to rozhodnou až po společné schůzce v zámoří. Výkonnostní přínos by musel vyvážit hendikep v podobě penalizace, která by za výměnu motoru následovala na startovním roštu.

"Víme, že nasazení nové pohonné jednotky souvisí s penalizací na roštu, rozhodnutí o jejím použití proto učiníme po plné konzultaci s týmy. V této fázi sezóny jsou body klíčové, pokud to tedy podmínky dovolí, pak ji na trati využijeme," říká provozní ředitel Rémi Taffin.

Při práci na vylepšení své pohonné jednotky se podle něj soustředili zejména na motor s vnitřním spalováním (ICE): "Hlavní změny se týkají vnitřních součástí ICE tak, aby poskytoval vyšší výkon a efektivitu."

Nasadit nový motor a propadnout se na roštu, nebo jet se starým? | foto: Infiniti

"Ať už použijeme jakoukoliv specifikaci, do Austinu se těšíme. Naše spolehlivost v posledních třech závodech byla dobrá a výkonnost splnila naše očekávání. Oba týmy potřebují jen čistý víkend, aby předvedli potenciál obou balíků," dodává Taffin.

Austin je jednou z nejnáročnějších tratí kalendáře pro motor s vnitřním spalováním, naplno se jede 50 % kola (55 % v kvalifikaci) a průměrná rychlost se pohybuje kolem 200 km/h. Každý kilowatt navíc je zde znát, Renault a jeho zákazníky před letošní Velkou cenou USA proto čeká zajímavé dilema: nasadit či nenasadit nový motor?

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy